Referat fra bestyrelsesmødet d. 7. april 2018

 

1.       Årets generalforsamling

a.       Bestyrelsens beretning

Bestyrelsen har i det forløbne år ikke afholdt bestyrelsesmøder før dette møde, men har kommunikeret og debatteret pr mail, hvilket i årets løb er blevet til henved 200 mails. På grundlag af en gennemgang af disse mails valgte vi hvilke emner, der skal med i bestyrelsens beretning.

b.      Valg af bestyrelsesmedlemmer

Kirsten og Børge er på valg, men Kirsten ønsker ikke genvalg.

c.       Fastlæggelse af kontingent

Bestyrelsen foreslår et uændret kontingent på 400 kr.

d.      Forslag til kalenderen

·         Generalforsamling 2019:                   4. maj

·         Indtagelse af broen 2018:                 22. september

·         Udsætning af broen 2019                 13. april (lørdag før Palmesøndag)

·         Grenindsamling efterår 2018          uge 44

·         Grenindsamling forår 2019               uge 18

 

e.      Indkaldelsen til generalforsamlingen d. 5. maj vil blive udsendt i uge 15.

2.       Grenindsamling

Grenindsamling er bestilt til uge 18.

 

3.       Buskrydder

Foreningen har købt en buskrydder, som bl.a. skal bruges til at rydde tagrør omkring broen på stranden. Buskrydderen opbevares hos broformanden, som er indforstået med et forvaltningsreglement, som bestyrelsen har udfærdiget for brugen af den.

 

Afbud til bestyrelsesmødet fra Kirsten, Palle og Thomas.



Referat fra bestyrelsesmødet d. 24.september 2016

Deltagere: Kirsten Frederiksen, Palle Madsen og Per Borggaard.

Ad. 1 Vedligeholdelse af vejene.

Vejene er OK, men vi tager et møde med entreprenøren til foråret for at aftale, hvad der skal gøres.

Ad. 2 Opsætning af skilte på Eskærvej.

Skiltene er bestilt, tidspunkt for opsætning er endnu ikke fastlagt.

Ad. 3 Egholmvej forbi campingpladsen.

Kirsten har talt med Ivan Mehlsen, som mener, at vejen ikke er en privat fællesvej, men en privat vej?

Han agter ikke at gøre noget ved vejen, og ønsker ingen trafik.

Ad.4 Drænet i Eskærvej.

Drænet vil blive inspiceret i efteråret, og om nødvendigt spulet.

Ad. 5 Teledækning.

Kirsten Luxhøj Jensen fortæller:

Jeg har, som oplyst, flere gange talt med TDC og der er ingen tvivl om, at der er problemer med dækning - og det er bestemt ikke blevet bedre på Pappabanke 14 og der er stadig flere beboere i vores område, der “døjer” med dårlig teledækning. 

Jeg har ikke kontaktet Kommunen, fordi jeg læste en artikel om, at det kommunalt ejede Reno Djurs i august måned - via mobiltelefoner placeret på skraldebiler - skulle kortlægge netværksdækningen på Djursland. Jeg har ikke set resultatet af denne undersøgelse, men der holdes møde i september, hvor de nye data skal evalueres. 

Kirsten Frederiksens mand har spurgt skraldemanden, om vi var med i undersøgelsen - og det har vi været. Han kunne fortælle, at resultatet i Bønnerup og Gjerrild var, som vi på Glænvej nr. 14 forventede, dårlig dækning og med tomlen ned på flere parameter.

Nu er det spændende, hvad der så sker.

 

Ad. 6 Bevoksning

Henvendelse til grundejerne, med opfordring til beskæring overvejes.

Ad. 6 Eventuelt.

- Palle køber en presenning og afdækker broelementerne.

- I forbindelse med opretning af brøndringe, skal adgangsvejen til broen forbedres.

-Børge har bestilt grenafhentning i uge 44.


Referat fra bestyrelsesmødet d. 13. februar 2016

 

 

1.       Vejene

·         Møde med kommunen

·         Beholde nuværende entreprenør?

·         Salt på vejene?

·         Skiltning på Eskærvej

 

2.       Drænet i Eskæret

 

3.       Generende plantevækst

 

4.       Kalender

·         Broen sættes ud d. 9. april

·         Grenindsamling i uge 18

·         Generalforsamling d. 7. maj

 

5.       Generalforsamling

·         På valg er Kirsten og Børge

·         Regnskabet for 2015

·         Kontingentstigning

 

6.       Eventuelt

 

 

 

Vejene:

 

·         Per og Palle havde i går et møde med Kim T. Jensen og Albert Nielsen angående kommunens vedligeholdelse af vores veje. Vi har undret os meget over en opgørelse over udført arbejde sidste år, og Albert Nielsen vil undersøge, om kommunen ikke skulle have lavet en fejl. Vi har bedt kommunen om indtil videre at stille deres vedligeholdelse i bero.
Betalingen til kommunen for vedligeholdelsen opkræves via ejendomsskatten, og vi har et mindre beløb stående på en konto hos kommunen, som endnu ikke er anvendt til vedligeholdelse. Hvis vi på generalforsamlingen beslutter at lade en anden entreprenør overtage opgaven, kan vi videresende regningen fra ham til kommunen, som vil betale fra vores tilgodehavende, indtil vores konto går i nul.

 

·         Vi har forsøgsvis haft en anden entreprenør til at ordne vores veje, og vi er ganske tilfredse med resultatet. På den kommende generalforsamling vil vi tage stilling til, hvem der fremover skal have opgaven.

·         Vi er blevet anbefalet at tilføre salt til gruset på vejene for at binde støvet, og vi vil lade en kommende entreprenør lave forsøget på Glænøvej, så vi kan se, om det har en tilfredsstillende virkning.

·         Kommunen har endnu ikke sat skilte op på Eskærvej om parkering forbudt. Vi vil rykke kommunen for det.

 

Drænet i Eskæret

·         Thomas har inspiceret brøndene og ledningen i Eskærvej og konstateret, at de øverste brøndringe er beskadigede, og at ledningen trænger til spuling. Han vil bede en entreprenør om at skifte brøndringene og spule ledningerne.

 

Generende plantevækst

 

·         Vi går ud fra, at de beboere, som føler sig generet af plantevækst, selv har ordnet problemet i fordragelighed med de pågældende naboer.

 

 

Generalforsamlingen

 

·         Både Kirsten Frederiksen og Børge Rasmussen er villige til genvalg.

·         Regnskabet for 2015 er afsluttet og klar til revision.

·         Da der er en god balance mellem indtægter og udgifter, vil vi henstille til generalforsamlingen at fastholde et uændret kontingent på 400 kr.

 

Eventuelt


Nogle medlemmer har foreslået, at vi anskaffer et bord-bænk-sæt til at stille på stranden. Vi vil købe et samlesæt og forsøge at få det opstillet i forbindelse med udsætningen af broen.

 

 

Dagsorden til bestyrelsesmødet d. 26. september 2015

  1. Opfølgning på forrige bestyrelsesmøde.
    • Vejene
    • Motorkørsel på stranden
    • Skiltning
    • Mehlsens andel af Egholmvej
    • Plæneklipning i utide
    • Regningen fra kommunen for vejarbejdet
    • Stien mellem Egholmvej og Eskærvej
    • Dækker vores forsikring?
    • Generende plantevækst
  2. Medlemskab af sommerhusforening
  3. Orientering
    • Grenindsamling uge 44
    • Slåning af rabatten langs Græsholmvej samt arealet omkring gravhøjen
    • Mødet med kommunen og de øvrige grundejerforeninger ang. færdsel
  4. Eventuelt

Referat fra bestyrelsesmødet d. 26. september 2015

ad pkt. 1:

Vejene

Vi tager kontakt til en lokal entreprenør med henblik at udbedre skaderne i Græsholmvej. Aftalen med kommunen om at skrabe vejene 2 gange årligt bibeholdes.

 

Skiltningen om motorkørsel på stranden er retableret.

 

Vi beder kommunens vejmyndighed om at sætte et skilt op om parkering forbudt på Eskærvej i begge sider af vejen fra og med nr. 6.

 

Vi kontakter Mehlsen med henblik på udbedring af hans andel af Egholmvej.

 

I forbindelse med udsendelsen af opkrævningen af kontingent opfordrer vi medlemmerne til at begrænse plæneklipning og anden brug af støjende redskabet til kl. 10 – 12 og 15 – 17.

 

Kommunen har ikke svaret på vores udspil om reduktion af prisen for vedligeholdelsen af vejene i oktober sidste år. Vi rykker snarest for et svar.

 

Stien mellem Egholmvej og Eskærvej er delvis vokset til med græs, som holder godt på gruset, så den seneste periodes megen regn har ikke forvoldt væsentlig skade. Derfor vil vi vente og se, hvordan stien vil udvikle sig vinteren over.

 

Grundejerforeningen har ingen forsikring, der dækker personskader, der opstår ved færdsel på vores hullede veje og stier. Derfor sker færdsel på eget ansvar.

 

Bestyrelsen har modtaget en enkelt henvendelse om generende plantevækst. Vi har besigtiget problemet og vil sende en skrivelse til den på gældende grundejer og bede ham om at rette op på forholdet.

 

ad pkt. 2:

Vi synes, at vi får en tilfredsstillende service fra den forening, som vi hidtil har været medlem af, så vi vil ikke skifte til den nye forening, selvom den reklamerer med, at den er billigere.

 

ad pkt. 3:

Grenindsamling er bestilt til uge 44.

 

De pågældende arealer vil blive slået i begyndelsen af november.

 

Ved mødet foreslog Bønnerup Strand grundejerforening at lave et fælles vejlag, som skulle stå for vedligeholdelsen af de to foreningers veje. Det afviste vi, fordi vi mente, at det ville blive dyrere for os.

 

Eventuelt:

Ved indtagelsen af broen i dag foreslog nogle af de fremmødte, at foreningen indkøber et bord-bænksæt til opstilling på stranden. Vi vil anskaffe et sæt, som vil blive opsat i forbindelse med udsætningen af broen d. 9. april næste år.

 

Bønnerup og omegns borgerforening arrangerer hvert forår en strandrensning. Vi synes, at det er et godt initiativ, som vi gerne vil støtte op om. Vi vil kontakte foreningen og bede om et praj om, hvornår det sker, og så vil vi sende en mail til vores medlemmer om at komme og deltage.

 

En brøndring i drænledningen i Eskærvej er beskadiget, og ved besigtigelse af skaderne blev det konstateret, at drænledningen trænger til en spuling, hvilket vil blive bestilt samtidig med udbedringen af skaden på brøndringen.

 

 

Dagsorden til bestyrelsesmødet d. 15. juli 2015

  1. Kørsel med ATV på stranden
  2. Generende parkering på Eskærvej
  3. Besværlig passage af Egholmvej forbi campingpladsen
  4. Dårlig skiltning på stranden
  5. Græsslåning i utide
  6. Dårlig mobildækning i den nordlige del af området
  7. Vedligeholdelse af vejene
  8. Generende plantevækst
  9. Opdatering af opslagene i skabene
  10. Stien mellem Egholmvej og Eskærvej
  11. Eventuelt

Referat fra bestyrelsesmødet d. 15. juli 2015

ad pkt.1:

Thomas har adskillige gange set biler på stien langs stranden, hvor motorkørsel er forbudt, men dette forbud fremgår ikke tydeligt, da skiltningen mangler. Vi vil henvende os til rette myndighed for at få skiltningen bragt i orden.

 

ad pkt. 2:

Folk, som vil ned på stranden parkerer ofte på Eskærvej for at slippe for at gå ret langt, men de parkerede biler spærrer for den øvrige trafik, fx for renovationen, som har truet med at ophøre med tømningen, hvis de ikke kan komme forbi. Vi vil ansøge kommunen om at få opstillet skilte med P-forbud i hele området, og vi vil lave et opslag til skabene om det samme emne.

 

ad pkt. 3:

Passagen ad Egholmvej forbi campingpladsen er besværliggjort af plantevækst tæt på vejen og af dårlig vedligeholdelse af kørebanen. Vi vil tale med Jean Mehlsen om at få disse forhold bragt i orden.

 

ad pkt. 4:

Det er ikke kun skiltningen om kørslen på stranden, der er mangelfuld. Også skiltningen om den almindelige færdsel er falmet eller fjernet. Vi vil forsøge at få denne skiltning retableret, når vi alligevel har fat i myndighederne.

 

ad pkt. 5:

En del grundejere har en fremmed entreprenør til at slå deres græsplæner, og denne græsslåning foregår ikke kun i tidsrummene kl. 10 – 12 og 15 – 17. Dette har åbenbart fået nogle af beboerne til at se stort på vores henstillinger om kun at slå græs i førnævnte tidsrum, så der ofte er en konstant larm fra plæneklippere, buskryddere og motorsave i området. Derfor vil vi på det kraftigste henstille til beboerne om at overholde foreningens bestemmelser samt meddele disse til dem, som de har til at slå græs for sig.

Vi vil lave et opslag til skabene om at overholde disse bestemmelser.

 

ad pkt. 6:

Et par beboere på Pappabanke har beklaget sig over dårlig mobildækning. Det er dog ikke et problem, som vi i bestyrelsen kan genkende, idet vi har 4G dækning både helt mod nord, midt i og helt mod syd i området. Derfor mener vi ikke, at vi fra foreningens side kan lave en generel henvendelse til telestyrelsen, men vi anbefaler de pågældende beboere om at rette henvendelse til deres egen teleoperatør.

 

ad pkt.7:

Foreningen har fået en ret stor regning for vejarbejde udført af kommunen i begyndelsen af oktober sidste år. Da vi ikke kan forstå, hvorfor regningen er så stor, har vi sammen med folk fra kommunen haft en rundgang på foreningens veje og fået forevist det udførte arbejde. Vi er imidlertid stadig ikke overbevist om, at der ikke er fejl på regningen, så vi arbejder videre med sagen.

 

ad  pkt. 8:

I sommerferien plejer vi at gå rundt i området og kigge efter plantevækst, som kan være generende for andre beboeres havudsigt eller skygger for solen, hvorefter vi har rettet henvendelse til den generende plantevækst ejere om at beskære eller fælde denne. Det har i nogle tilfælde hjulpet på forholdene, men desværre ikke altid.

I år vil vi opfordre de beboere, som føler sig generet af andres plantevækst om selv at forsøge at løse problemet sammen med plantevækstens ejer. Hvis dette ikke lykkes, kan man sende en mail til bestyrelsen med et foto og en beskrivelse af problemet.

 

ad pkt. 9:

Vi vil snarest udskifte opslagene i skabene med en opdateret kalender samt førnævnte henstillinger.

 

ad pkt. 10:

Stien er for tiden rimeligt passabel, men i tilfælde af skybrud, vil den sandsynligvis skylle væk igen, og vi tror ikke, at den på nogen måde kan sikres, så dette ikke vil ske. Hvis nogen har lyst til at udbedre stien, er de velkomne til at benytte det grus, som ligger på hjørnet af Eskærvej/Egholmvej.

Det har været fremført, at hvis nogen kommer til skade ved at falde på denne sti, så vil det være foreningens ansvar. Vi vil undersøge, om den ansvarsforsikring, som dækker færdsel på broen, ikke også vil dække i så tilfælde, ellers vil vi tegne en udvidet forsikring, som dækker.

 

Eventuelt:

En grundejer tilbød på generalforsamlingen at forsøge at få en redningspost ved nedgangen til vores del af stranden, hvilket vi synes er en rigtig god idé. Ansøgningen er imidlertid blevet forsinket af, at stranden først skal tildeles et strandnummer, hvilket skal ske i Miljøstyrelsen, hvilket godt kan tage et stykke tid, så vi må nok have tålmodighed til næste år med den redningspost.

 

Bestyrelsesmøde / Grf. Emmedsbo / 04. april 2015

 

Fraværende: Børge Rasmussen

Vejene

- Møde med Hanne Kold Jensen fra kommunen, som har lovet at de vil være særligt opmærksomme på hullede områder.

Broen

- Broringe ligger fint og er klar til broudsætning. Bro udsættes 11. april 2015.

Generende bevoksning

- Asketræer ved stien er fjernet på privat initiativ, hvilket sikkert glæder en del grundejere.

Brændeovne

- Nævnes på generalforsamling og Børge lægger link til fyringsvejledning på hjemmesiden.

Drænet

- Drænet fungerer OK. Thomas finder entreprenøren, sender adressen til Kirsten og de aftaler sammen en dag, hvor Povl kan gå med entreprenøren på besigtigelse.

Grf. Albertinelund

- Grundejerforeningen Albertinelund forsøger at fortsætte med Rene som formand.

Kontingent

- Alle har betalt, en enkelt skulle rykkes med trussel om inkasso.

Generalforsamling

- Kontingent foreslås uændret til kr. 400,-

Bestyrelsesmedlemmer

- Bestyrelsesmedlemmer på valg er Per og Thomas, som accepterer genvalg. Kirsten har et forslag til nyt medlem - undersøger om der er interesse.

Datoer

- Bro ind d.26. september 2015 og ud d.9. april 2016 som foreslået af Børge.

Medlemskab af sommerhusforening

- Evt. skift af forening og bestilling af grundejerforsikring besluttes efter generalforsamling.

Forretningsorden for bestyrelsen

- Ansvarspådragende beslutninger skal træffes af en enig bestyrelse.

Grenindsamling

- Uge 18 2015

Redningsstation

- Et forslag fra et medlem blev drøftet, og vil blive taget op på generalforsamlingen.

Eventuelt

- Intet.



Referat fra bestyrelsesmødet d. 12 april 2014

  1. Opfølgning på forrige bestyrelsesmøde.
    • Vejene
      1. Vejenes tilstand er hverken værre eller bedre end den plejer. Vi vil ringe til kommunen og bede om udbedring, når det er nødvendigt.
    • Stien mellem Egholmvej og Eskærvej
      1. Vi har bedt kommunen om at udbedre skaderne, men der er ikke sket noget endnu. Vi vil kontakte dem igen
    • Broen
      1. Broformanden og Jan har forberedt udsætningen af broen ved bl.a. at få brøndringene rettet op og sat på linje og skabt passage gennem den vold af tagrør m.m., som stormen Bodil skabte i december.
    • Generende plantevækst
      1. En grundejer har mistet sin havudsigt på grund af nogle høje asketræer, der står langs stien fra Eskærvej ned til standen. Han har henvendt sig til ejeren af træerne og bedt om at få træerne skåret ned. Siden da har flere grundejere henvendt sig til bestyrelsen med klage over de samme træer. Vi håber, at problemet snart finder sin løsning, ellers vil bestyrelsen gå videre med sagen.
    • Brændeovne
      1. Der har ikke været de store problemer i vinter, men på den kommende generalforsamling vil vi henstille til medlemmerne om kun at fyre med ordentligt tørt og rent brænde. Desuden vil vi lægge en vejledning om fyring i brændeovne på hjemmesiden.
    • Grundejerforeningen Albertinelund?
      1. Foreningen er så vidt vi ved ikke genopstået, Vi vil kontakte den tidligere formand for at høre nyt.
  2. Grenindsamling i uge 18.
      1. Vi har bestilt grenindsamling i ugen efter påske.
  3. Væltede træer på vejen til Sigridshøj
      1. Træerne er nu ryddet til side, så vejen er passabel.
  4. Generalforsamling
    • Dagsorden
      1. Dagsorden efter vedtægterne. Dagsordenen udsendes snarest.
    • Regnskab
      1. Regnskabet er næsten færdigt.
    • Fastsættelse af kontingent
      1. Regnskabet ballancerer stort set, så vi foreslår uændret kontingent.
    • Valg af bestyrelsesmedlemmer (på valg er Kirsten og Børge)
      1. Begge ønsker genvalg
    • Dato for næste års generalforsamling (Bønneruphuset er reserveret d. 2. maj 2015)
    • Dato for indtagning og udsætning af broen (forslag: 27. september og 11. april)
  5. Orientering
    • Nye skabe
      1. Et af foreningens medlemmer har lavet nogle nye skabe til opslag af meddelelser fra foreningen. Han har modtaget en erkendtlighed.
    • Vedligeholdelse af medlemskartoteket
      1. Det har været vanskeligt at få oplysning om, hvem de nye ejere af handlede sommerhuse er, samt nuværende ejeres adresseforandringer. Vi har nu fået en aftale med de to vandværker om, at vi kan få adresserne oplyst af dem.
  6. Den frivillige strandrensning d. 5. april
      1. Det var et godt arrangement med stor deltagelse fra Bønnerup by samt nogle få grundejere fra vores forening. Strandrensningen er et årligt tilbagevendende arrangement, som vi vil opfordre medlemmerne til at deltage i. Desuden vil det nok være en god idé at samarbejde med Borgerforeningen, der stod for arrangementet.
  7. Eventuelt

 

 

Referat af bestyrelsesmødet d. 28. september 2013

1.       Generende beplantning

a.       Resultatet af henvendelsen til nogle grundejere i sommers

En grundejer på Fiskerbanke har reageret positivt og har ryddet op i plantevæksten på sin grund, og en anden grundejer på Gavnøvej har aftale om fældning af træer, der skygger for morgensolen, men der er stadig problemer med en anden grundejer på Fiskerbanke. Vi gentager udsendelsen af opfordringen fra i sommers, og vi foretager en synsrunde næste sommer.

b.      Grenindsamling i uge 45

Indsamlingen er annonceret i skabene, pr mail og på hjemmesiden.

c.       Grenaffald i rabatten

Vi opfordrer grundejerne til tidligst at lægge affaldet i rabatten 2 uger før grenindsamlingen af hensyn til færdslen og brandfaren.

d.      Passageproblemer på Pappabanke

Det er kommunen, som er vejmyndighed, så vi opfordrer den forurettede grundejer til selv at henvende sig til kommunen.

 

2.       Veje og stier

a.       Nuværende tilstand?

Græsholmvej er pænere, end den plejer at være, men der stadig huller de sædvanlige steder.

b.      Stien mellem Egholmvej og Eskærvej

Formanden har aftalt med kommunen, at de fylder grus i de opståede huller. Desuden bestiller vi nogle kubikmeter stabilgrus, som vil blive læsset af på pladsen øst for containerne, så folk selv kan hente materiale til udbedring af huller i vejene.

 

3.       Broen

a.       Var fremmødet tilfredsstillende?

Der var pænt fremmøde til indtagningen af broen – vi takker mange gange,

b.      Muligheden for at lade en entreprenør gøre arbejdet

Med det fremmøde, som var der i dag er det ikke aktuelt at lade en entreprenør gøre arbejdet. Desuden har ingen villet give et tilbud på opgaven.

 

4.       Grundejerforeningen Albertinelund?

Intet nyt fra den front.

 

5.       Brændeovne

Nogle grundejere fyrer med uegnet brænde i deres brændeovne (vådt eller trykimprægneret træ?) hvilket giver røg- og lugtgener. Vi opfordrer til kun at fyre med tørt, rent træ.

 

6.       Eventuelt

Vi har bemærket, at nogle kører med ATV forbi Sigridshøj og via vores bro ud på stranden. Det kan broen ikke holde til, så vi vil forsøge at hindre denne færdsel ved at bede ejerne af Sigridshøj om tilladelse til at vi placerer nogle store sten ved den nedre ende af stien forbi Sigridshøj, som kan spærre for en ATV men ikke for gående og barnevogne.


Referat fra bestyrelsesmødet d. 13. april 2013

 

  1. Opfølgning på forrige bestyrelsesmøde.
    • Vejene
      Per kontakter kommunen mh.t at give vejene en dybdegående omgang så de holder bedre og længere.
    • Stien mellem Egholmvej og Eskærvej
      Per vil bede kommunen fylde sten og grus i hullerne på stien
    • Prisen for udsætning og indtagning af broen
      Broformanden har bedt entreprenør Otto Mortensen om at give et tilbud på arbejdet, men han har ikke modtaget noget svar.

o Samarbejde med Bønnerup Strand Grundejerforening
Det har været afholdt et enkelt møde, men det drejede sig fortrinsvis om en sammenlægning mellem Bønnerup Strand Grundejerforening og grundejerforeningen for

    • Hvad er der blevet af Grundejerforeningen Albertinelund?
      Der har været afholdt en ekstraordinær generalforsamling i Grundejerforeningen Albertinelund med det ene punkt på dagsordenen at nedlægge foreningen. En nedlæggelse kræver 2/3 flertal, men da der kun var fremmødt 12 ud af 73 medlemmer, kunne dette ikke lade sig gøre. Foreningen startede som en lejerforening, men efter at lejemålet for alle grundene er ophørt, er foreningen fortsat som en grundejerforening, men uden at vedtægterne af den grund blev opdateret. Derfor er der nogen juridisk usikkerhed mht. bestyrelsesmedlemmernes personlige hæfte for deres beslutninger – derfor ønsket om at nedlægge foreningen. Kirsten, der er medlem af GF Albertinelund vil på en kommende generalforsamling foreslå, at GFAlbertinelund sammenlægges med vores forening, men på betingelse af, at der tinglyses tvunget medlemskab, hvilket nok er lidet sandsynligt.

  1. Grenindsamling
    • Uge 18 dette forår
      Børge har bestilt Jan Stevnhoved til dette arbejde.
    • Skal vi have to grenindsamlinger?
      Under forudsætning af, at mængden af affald er den samme uanset, om der er en eller to indsamlinger, vil merprisen for to indsamlinger ikke blive væsentlig dyrere. Derfor beslutter vi at bestille en grenindsamling i slutningen af oktober.

  2. Generalforsamling
    • Dagsorden
      Bestyrelsen har ingen ekstra punkter til dagsordenen ud over de punkter, som er givet i vedtægterne. Beskæring af træer og buske tages med i formandens beretning. Der berettes kun om vores undersøgelse, og at vi ser frem til, at regler overholdes. Det påpeges, at det er medlemmernes opgave at overholde servitutter og først og fremmest finde en løsning mellem hinanden.Kun i yderste konsekvens tager bestyrelsen affære.
    • Regnskab
      Den største udgift i regnskabet er grenindsamlingen. Sammenlignet med 2011 er udgiften steget næsten 70 %, selvom mængden af affald kun var 16 % større. Børge vil foreholde Jan Stevnhoved dette misforhold, inden han bestiller grenafhentning til efteråret.
    • Fastsættelse af kontingent
      Bestyrelsen foreslår uændret kontingent på 400 kr.
    • Valg af bestyrelsesmedlemmer
      Vi opfordrer til, at der kommer nye i bestyrelsen, så det ikke er de gamle, der styrer det hele. Per, Henrik og Thomas genopstiller, hvis der ikke er andre, der vil i bestyrelsen.
    • Dato for næste års generalforsamling
      Næste års generalforsamling bliver d. 3. maj 2014
    • Dato for indtagning og udsætning af broen
      Broen tages ind d.28.09.2013 og sættes ud igen d.12.04.2014.

  3. Eventuelt
    • Der var mødt mange til udsætningen af broen – tak til alle fremmødte.
    • En beboer på Glænøvej har lavet underskriftsindsamling mod træer på en af ejerne på naboforeningens grund.
    • Et træproblem som er henvist til bestyrelsen mht. Eskjærvej 14 og 16, hvor bestyrelsen henstiller parterne til selv at prøve at aftale at gøre noget ved de træer.
    • Ejeren af Brunebanke 36 har læsset grenaffald op over hækken ud mod Egholmvej, således, at færdselen på vejen generes. Per vil skrive til ejeren og bede ham fjerne affaldet inden for en vis tidsfrist. I modsat fald vil han anmelde sagen til kommunen, der er øverste vejmyndighed.

 

Bestyrelsesmøde d. 28.11.2012

 

1.      Vejene

a.      Nuværende tilstand

Vejene var i god stand lige efter reparationen, men det våde efterår har været hård ved især Græsholmvej, hvor der nu er store huller, som desværre er de samme steder, hvor de plejer at opstå. Formanden har kontaktet kommunen og bedt dem udbedre skaderne, så snart vejrforholdene tillader det.

b.      Egholmvejs fortsættelse mod campingpladsen

Dette stykke vej benyttes mest af beboerne i den nordlige del af området, men vejen er blevet stadig dårligere, fordi bevoksningen langs vejen breder sig ind over vejen, og vejens befæstning er blevet hullet Det er Mehlsen fra campingpladsen, som er ansvarlig for vejen, men da hans feriegæster ikke har brug for at færdes på vejen, er han ikke interesseret i at vedligeholde den.

c.       Stien mellem Egholmvej og Eskærvej

Stien er en del af grundejerforeningens vejmatrikel nr. 2dæ, hvorfor det må være foreningens ansvar at vedligeholde denne Det kan ikke betale sig at reparere den nu, men Per vil bede kommunen reparere den efter forårets tøbrud.

 

2.      Broindtagningen

a.      Hvornår skal den ud igen?

Broen sættes ud d. 13. april næste år.

b.      Hvor meget vil det koste at få en entreprenør til at tage broen ind og ud?

Vi vil bede broformanden om at indhente et tilbud fra Otto Mortensen, som vi tidligere har benyttet til at rette de cementrør op, som broen hviler på.

 

3.      Henstillinger til medlemmerne

a.      Grenaffald i rabatten

Trods vores henstilling om først at lægge grenaffald ud i rabatten tidligst 4 uger før afhentningen (uge 17), har der lige siden august ligget grenaffald uden for matriklerne. Det er for dårligt. Det ser ikke pænt ud, og det besværliggør nogle steder færdslen. Vi beder beboerne følge henstillingerne, og vi tager punktet op på kommende generalforsamling.

b.      Beplantning uden for skel mod vej

Vi har henvendt os til nogle grundejere, som har plantet hæk for tæt på skel mod vej (eller oven i købet uden for skel), men ingen af disse har hidtil rettet de kritisable forhold. Da det er kommunen, som er vejmyndighed, vil vi henvise fremtidige klager over dette til kommunen.

 

4.      Mødet med de andre grundejerforeninger

Kirsten var til møde i søndags med Bønnerup- og Klitgård Grundejerforeninger

 

5.      Grundejerforeningen Albertinelund

Der går rygter om, at Grundejerforeningen Albertinelund er nedlagt. Formanden, Steen René, er gået af, og vi ved ikke, om der er indtrådt en ny bestyrelse. Vi har en aftale med foreningen om, at de betaler til vedligeholdelsen af Græsholmvej, og at de hjælper til ved udsætning og indtagelse af broen. Per vil spørge Steen René, om han ved, hvorledes dette samarbejde skal fortsætte, og hvis han intet ved, vil han spørge kommunen.

 

6.      Eventuelt

Næste bestyrelsesmøde efter udsætningen af broen d. 13. april.

 

Referat fra bestyrelsesmødet d. 14. april

 

Generende plantevækst

a.       Per kontakter Steen René fra Grundejerforeningen Albertinelund for at høre om denne forenings erfaringer med at håndhæve bestemmelserne om generende plantevækst

b.      Nogle af grundejerforeningens medlemmer har tilbudt at hjælpe med at fælde de træer, som andre medlemmer gerne vil have fældet, men som de lader stå, fordi de ikke selv magter at gøre det. Vi synes, at det er et prisværdigt initiativ, men vi vil sikre os, at disse frivillige er behørigt forsikret under arbejdet. Thomas undersøger, om foreningens forsikring dækker dette arbejde, ellers vil han tegne en ny forsikring, der dækker.

 

Vi konstaterer med tilfredshed, at vores undersøgelse af generende plantevækst har medført, at der i dette forår er blevet fældet og beskåret usædvanligt mange træer i området.

 

Vejene

a.       Græsholmvejs tilstand er uacceptabel på de første 50 m, men de øvrige veje er ganske gode. Per vil kontakte kommunen ang. Græsholmvej og for at høre, hvor mange penge, der står på vores vejkonto.

b.      Vi lader skiltene stå, fordi vejene bliver mindre belastet, hvis man ikke kører op ad dem.

 

Generalforsamling

a.       Drænet i Eskæret bliver ekstra punkt på dagsordenen. Per vil orientere.

b.      Thomas forelagde regnskabet, som viser et resultat på godt 7 500 kr. Derfor foreslår vi et uændret kontingent på 400 kr. næste år. Regnskabet vil blive udsendt sammen med indkaldelsen til generalforsamlingen.

c.       Næste års generalforsamling bliver d. 4. maj 2013.

 

Orientering

·         Opfordringen til at meddele mailadressen til foreningen har resulteret i, at vi nu har 51 mailadresser.

·         Børge har kontaktet Jan Stevnhoved for at minde ham om at indsamle grenaffald i uge 17.

Referat fra bestyrelsesmødet d. 28.01.2012

 

Generende plantevækst

Der er kommet ca. 50 besvarelser på vores undersøgelse over generende plantevækst. Besvarelserne vil blive samlet på et enkelt kort, som snarest vil blive lagt på hjemmesiden og fremsendt til de medlemmer, hvis emailadresse vi har. Alle medlemmerne vil desuden få kortet tilsendt pr brev.

Hvis man herefter kan se på kortet, at man har generende plantevækst på sin parcel, forventer vi, at denne snarest vil blive fjernet eller behørig beskåret. I det hele taget forventer vi, at problemerne kan løses uden nabostridigheder, og uden at foreningens bestyrelse skal indblandes.

 

Grenbunker i rabatterne
Nogle grundejere har fældet og beskåret plantevækst på grunden i løbet af sommeren og efteråret, hvorefter de har lagt grenbunkerne ud i rabatten, måske i den tro, at de ville blive afhentet i efteråret. Dette har forledt andre til at også at lægge grenaffald i rabatten, hvilket er uheldigt både af hensyn til brandfaren og til færdslen, og desuden ser det ikke pænt ud. Vi indskærper derfor over for medlemmerne inden de lægger affald ud til afhentning at undersøge, hvornår afhentningen finder sted, og da tidligst lægge det ud en måned før.

 

Hække uden for og for tæt på skel

Der er tilsyneladende ikke sket noget siden sidste møde.

 

Naboforeningens betaling for slåning af rabatten langs græsholmvej?

Grundejerforeningen Albertinelund har betalt deres andel af sidste års rodfræsning af rabatten langs Græsholmvej. Børge har fremsendt en regning på efterårets græsslåning, og den vil sikkert også blive betalt.

 

Vedligeholselse af vejene

Vejene ser pæne ud årstiden taget i betragtning. Per vil bestille vedligeholdelse efter behov.

Indkørsel forbudt-skiltet i den nordlige ende af Doggerbanke er efter sigende uretmæssigt opsat af grundejerforeningen. Da skiltet ikke bliver respekteret, vil Børge undersøge, om vi må fjerne det.

 

Spuling af dræn i Eskæret

Per har fra kompetent side hørt, at regelmæssig spuling af kloaksystemer gør mere skade end gavn. Derfor vælger vi at undlade spuling, så længe der ikke opstår problemer.

På næste bestyrelsesmøde vil vi have en debat om solidariteten ang. kloaksystemet i Eskæret.

 

Træerne langs stien over til Mehlsens skov

Problemet med nedfaldende grene er løst med, at ejeren af Eskærvej 12 har fældet sine træer ude langs stien. Ejeren har fortalt, at han vil foretage nyplantning af buske, men i tidens løb er stien forlagt, så den nu går ind over et hjørne af grunden. Derfor opfordrer vi folk til at respektere ejendomsretten og holde sig inden for stiens område.

 

Eventuelt:
Broen sættes ud d. 14. april, og vi holder bestyrelsesmøde efter broudsætningen.

 

Referat fra bestyrelsesmødet d. 9. oktober 2011

 

Broen

Broen blev taget ind d. 24. september, og der var lige netop mødt tilstrækkeligt mange medhjælpere til at klare arbejdet. Bestyrelsen takker den nye broformand for hans gode forberedelse af opgaven og af hans ledelse af arbejdet.

 

Broen skal ud igen d. 14. april, og Børge vil et par uger i forvejen udsende et forvarsel pr mail til medlemmerne samt til formanden for Grundejerforeningen Albertinelund.

 

Mailadresser

Børge udsendte oplysning pr mail om billeder på hjemmesiden af broindtagningen, og desværre kom en del mails tilbage, fordi modtagerne havde ændret mailadresse uden at have meddelt den nye adresse til foreningen. Vi beder derfor medlemmerne om at give foreningen besked om ændring af mailadresse.

 

Vejene

Kommunen har vist sig ikke at kunne vedligeholde Græsholmvej til vores tilfredshed, så Per vil undersøge muligheden for at overlade opgaven til en privat entreprenør, som vi selv finder frem til. I den forbindelse, vil han spørge kommunen, om vi i så fald kan blive fri for at blive opkrævet vejvedligeholdelse over ejendomsskatten.

 

Bevoksning

Siden udsendelsen af opfordringen til at meddele generende plantevækst til foreningen, har Kirsten modtaget ca. 10 kort med en del krydser på. Fristen for at aflevere kortene er til nytår, hvorefter vi vil skaffe os et overblik og kontakte de grundejere, som har generende plantevækst på deres parcel.

 

Herefter må vi forvente, at der bliver ekstraordinært meget grenaffald, hvorfor vi overvejer at bestille en ekstra afhentning af grenaffald i efteråret 2012. Vi må dog stadig påpege, at grenaffaldet ikke må lægges ud til rabatten tidligere end 4 uger før afhentningen.

 

Kirsten har udsendt breve til nogle grundejere, hvis hække står uden for skel mod vej, og Per har fået en enkelt tilkendegivelse om, at forholdet vil blive bragt i orden. Vi håber stadig på, at problemet hermed er løst, ellers må vi gribe til yderligere foranstaltninger.

 

Børge har bestilt slåning af rabatten langs Græsholmvej og området omkring gravhøjen.

 


Referat fra bestyrelsesmødet d. 1.08.2011

 

Der var tale om et uformeldt møde, som var aftalt mellem de bestyrelsesmedlemmer, som var i sommerhusområdet. Derfor var der på forhånd heller ikke aftalt nogen dagsorden, så mødet kom til at dreje sig om de punkter, som hver især havde på hjerte.

 

Vejene:

Pappabanke var i sidste uge blevet skrabet uden nogen opfordring fra nogen af os. Kommunens vejfolk var tilsyneladende kørt hen ad den særdeles hullede Græsholmvej uden at foretage sig noget, hvorefter de havde skrabet den ganske udmærkede Pappabanke, hvorefter der var blevet kørt sand på, så det færdige resultat var ringere end før behandlingen.

 

Vi har derefter bedt kommunen reparere Græsholmvej efter de forskrifter, som fremgår af en rapport om vedligeholdelse af grusveje, som Syddjurs kommune har ladet udfærdige.

 

Da vi ikke tror på, at denne henvendelse er tilstrækkelig, vil vi forsøge at få et møde med kommunens vejansvarlige, Henrik Andersen, så vi kan få en aftale om, hvorledes vejen skal vedligeholdes.

 

Skabene:

Så snart vi får en nøgle til skabene, vil vi opdatere opslagene om broen, den nye bestyrelses sammensætning og grenindsamling.

 

Rabatten langs Græsholmvej:

Grundejerforeningen Albertinelund vil betale en tredjedel af udgifterne. Derfor vil vi sende en regning til denne forening for rodfræsningen dette forår.

 

Grenindsamlingen:

Dette års grenindsamling har kostet 16 252,50 kr. Det er billigt i forhold til sidste års indsamling, især i betragtning af, hvor meget affald, der var i år. Nogle steder er der ud over grene også ved uheld blevet gravet for dybt, så at der er fjernet jord og græstørv fra rabatterne. Dette er påtalt over for entreprenøren, som beklager dette. Vi regner trods alt med at benytte samme entreprenør til grenindsamlingen i uge 17 næste år.

Det er åbenbart ikke alle grundejere, som er opmærksomme på, at der ikke er grenindsamling til efteråret, eftersom nogle allerede nu har grenbunker liggende. Derfor vil vi oplyse om dette i skabene.

 

Stranden:

Der har været en bræmme af opskyllet tang på stranden, som var begyndt at rådne, hvilket var ret ubehageligt for strandens gæster. Et højvande har imidlertid mindsket dette problem, men hvis problemet genopstår, vil vi undersøge, hvilke muligheder vi har for at løse dette. Desuden har nogle gæster efterladt affald på stranden, hvilket måske kunne undgås, hvis der stod en skraldespand oven for broen. Da det må være i kommunens interesse, at stranden er pæn og ren, vil vi kontakte kommunens ansvarlige for kystområderne og for de grønne områder og forelægge problemet for disse.

 

Broen:

De yderste sektioner mangler understøtning, og samlingen mellem sektionerne er blevet løs, så der er opstået små trin mellem disse, som strandens gæster kan være uheldige at snuble over. Vi vil forsøge at udbedre skaderne.

 

Havudsigt:

For 10 år siden udsendte grundejerforeningerne Emmedsbo og Albertinelund et kort, hvor grundejerne kunne afmærke træer og hække, som var til gene for deres havudsigt eller som skyggede for solen. Det bevirkede, at en del træer blev beskåret til glæde for naboerne, men nu er nye træer vokset op, så vi vil gentage succesen fra dengang og udsende kort sammen med opkrævningen af kontingentet.

Denne gang vil vi samle resultatet af undersøgelsen på et kort og lægge det på hjemmesiden, så man kan se, om der på ens grund er plantevækst, som er til gene for andre, hvorefter man så kan foretage nødvendig beskæring elle fældning.

 

Næste bestyrelsesmøde er efter indtagningen af broen d. 24. september.

 

Dagsorden til bestyrelsesmødet d. 8. april 2011

 

1.       Bestilling af afhentning af grenaffald.

 

2.       Bestilling af rydning af rabatten langs Græsholmvej og på hjørnet af Gavnøvej.

 

3.       Bestilling af årlig slåning af rabatten langs Græsholmvej og det grønne område omkring gravhøjen.

 

4.       Løbende vedligeholdelse af rabatten på Gavnøvej.

5.       Vedligeholdelse af vejene

 

6.       Rabatter – Hvad gør, når nogen klager over grundejere, som breder sig ud over skel?

 

7.       Sikring af udsigtsforhold – Hvilken form for præcedens kan det skabe, at ejeren af Egholmvej 12 er blevet ”dømt” til at fælde et skyggende træ på sin grund?

 

8.       Drænsystemet i Eskæret.

 

9.       Fremtidig broformand -  Hvad gør vi, hvis der på generalforsamlingen ikke bliver valgt et bestyrelsesmedlem, som kan påtage sig ansvaret og bøvlet som broformand?

 

10.   Dagsorden til generalforsamlingen

a.       På valg er Jan, Thomas og Per. Jan er ikke villig til genvalg, men det er Thomas og Per forhåbentlig.

b.      Dato for næste års generalforsamling. Jeg foreslår lørdag d. 12. maj 2012.

c.       Dato for indtagning af broen. Jeg foreslår lørdag d. 24. september.

 

11.   Eventuelt

 

Referat af bestyrelsesmødet d. 8. april 2011

 

Ad pkt. 1:

Vi beslutter at lade vognmand Jan Stevnhoved stå for grenindsamlingen dette forår. Ud fra hvad Grundejerforeningen Albertinelund har betalt for deres grenindsamling, skønner vi, at vi kan få en pæn besparelse i forhold til tidligere.

 

Ad pkt. 2 og 3:

Vi har indhentet tilbud på dette arbejde hos forskellige entreprenører, og vi har valgt at lade Maskinstationen i Nimtofte v. Brdr. Thorsen få arbejdet. Samtidig vil vi bestille ham til hvert efterår at slå rabatten langs Græsholmvej samt det grønne område omkring gravhøjen på Glænøvej.

 

Ad pkt. 4:

Vi vil spørge en af de grundejere, som har en selvkørende plæneklipper, om han vil slå rabatten over for Gavnøvej 8, når den er blevet ryddet og rødderne er blevet rodfræset. Foreningen vil selvfølgelig give ham en erkendtlighed for arbejdet.

 

Ad pkt. 5:

Vi er utilfredse med den tilstand, som vejene har. Det er kommunen, som står for vedligeholdelsen, som betales over ejendomsskatten, hvor vi har en konto, som vi desværre ikke kan få et regnskab for. På mødet i morgen med grundejerforeningerne for Bønnerup Strand og Albertinelund vil vi tage problemet op.

 

Ad pkt. 6:

Det er bestyrelsen, som er påtaleberettiget i sådanne tilfælde. Vi vil skrive en påtale til de grundejere på Doggerbanke, hvis rabatter der er blevet klaget over.

 

Ad pkt. 7:

Vi vil i første omgang skrive en påtale til den grundejer, som har generende plantevækst med henvisning til den omtalte sag, som faldt ud til klagerens fordel. Hvis dette ikke hjælper, vil vi på vegne af klageren føre en principiel retssag, hvis vi skønner, at vi med stor sandsynlighed vil vinde denne.

 

Ad pkt. 8:

Drænsystemet plejer at blive spulet af Peter Ejlersen, Midtdjurs Koakservice. Vivil bestille ham til at gøre dette snarest.

 

Ad pkt. 9:

Ved broudsætningen for en uge siden var kun 5 grundejere repræsenteret – i alt var 8 personer mødt op. Broudsætning og –indtagning er for stort et arbejde for så få personer, så hvis der ikke møder mindst 12 personer op, når broen skal sættes ud næste forår, vil den ikke blive sat ud. På den efterfølgende generalforsamling vil der så blive taget stilling til, om vi fremover skal lade en entreprenør overtage arbejdet med deraffølgende kontingentforhøjelse.

På den kommende generalforsamling vil vi efterløse en ny broformand. Hans arbejde vil være at møde op, når broen skal sættes ud eller tages ind samt have nødvendigt værktøj og materialer med til dette, samt købe øl til de medhjælpende. Løftestænger og vogn kan opbevares hol Thomas Karst, hvis broformanden ikke slev har mulighed for dette.

 

Ad pkt. 10:

Vi har ikke ekstra punkter til dagsordenen. Sekretæren lægger indkaldelsen og regnskabet på hjemmesiden og udsender dette pr mail til de medlemmer, hvis mailadresser vi kender, og pr brev til de medlemmer, som har ønsket dette.

 

Ad eventuelt

·         Børge foreslår, at sekretærens arkiv fremover er digitalt. Arkivet vil ligge på en server på internettet, så det er sikret mod at blive slette ved et computernedbrud. Bestyrelsen tilslutter sig dette.

·         Ved mødet med de to andre grundejerforeninger i morgen vil vi gerne tage følgende punkter op:

o   Vedligeholdelse af vejene

o   Sikring af havudsigten

o   Opstilling af skraldespande på stranden.

 

Dagsorden til bestyrelsesmødet d. 25 september 2010

 

1.       Vedligeholdelse af vejene

2.       Indsamling af grenaffald

3.       Hække m.m. uden for skel

4.       Vedtægtsændring om rabatterne

5.       Kontingentopkrævning

6.       Udsætning af broen til foråret

7.       Bestyrelsesmøder pr telefon/Skype

8.       Eventuelt

 

Referat fra bestyrelsesmødet d. 25. sept. 2010

 

ad pkt. 1:

Vi er ikke tilfredse med den måde, som kommunen vedligeholder vores veje på. Det gælder fx deres reparation af huller ved hjælp af nøddegrus og selve overfladen, som støver voldsomt, når det er tørt. Vi vil forsøge at få kommunen til at gøre arbejdet til vores tilfredshed.

 

ad pkt. 2:

Hvis vi ikke vil fortsætte med at have HedeDanmark til at afhente vores grenaffald, skal vi opsige kontrakten senest d. 1. december. Vi vil inden da indhente tilbud på grenafhentningen fra andre entreprenører.

 

ad pkt. 3:

Vi har sendt venlige henstillinger til de grundejere på Doggerbanke, der blev klaget over på generalforsamlingen, men har ikke fået nogen tilbagemeldinger, og ingen har foretaget sig noget for at efterkomme henstillingerne. Som bestyrelse kan ikke foretage os andet end at skrive venlige henstillinger. Hvis forurettede grundejere vil gå videre med deres klager, henviser vi til kommunen, som er øverste vejmyndighed for området.

 

ad pkt. 4:

Vi finder ikke, at det er nødvendigt at indføje i vedtægterne, at det påhviler de enkelte grundejere at holde rabatterne uden for deres ejendomme, da det bør være en selvfølge, og da det fungerer udmærket de fleste steder, som det er nu.

 

ad pkt. 5:

Girokort til opkrævning af kontingent for næste år vil blive udsendt snarest. Samtidig udsendes referatet fra generalforsamlingen til de 2 medlemmer, som ønsker at få dette tilsendt pr brev.

 

ad pkt. 6:

Broen udsættes næste år d. 2. april kl. 10:00.

 

ad pkt. 7:

Bestyrelsen holder normalt møder om foråret og efteråret i forbindelse med udsætningen og indtagningen af broen.  Dette sparer bestyrelsen for kørsel i forbindelse med møderne. Yderligere møder vil vi af samme årsag holde som telefonmøder eller møder på Skype.

 

Eventuelt

i forlængelse af mødet beså vi rabatten over for Gavnøvej 8, hvis vedligeholdelse påhviler grundejerforeningen, eftersom der ikke er nogen parcel inden for denne rabat. Nogle høje poppeltræer, som har stået i rabatten, er fældet for nylig, men der er allerede lange friske skud fra stødene, og et enkelt træ står stadig tilbage. Vi besluttede at få en entreprenør til at fjernes stødene og det resterende træ, så rabatten vil kunne slås af kommunen samtidig med, at området omkring gravhøjen og rabatten langs Græsholmvej bliver slået.

I rabatten langs Græsholmvej er der vokset et højt pilekrat op fra stødene fra de træer, som blev fældet for nogle år siden.  Vi vil gerne holde dette krat nede, så det ikke breder sig ind over vejen, men vedligeholdelsen af Græsholmvej påhviler både vores forening og Grundejerforeningen Albertinlund. Vi vil spørge denne forenings formand, om de vil være med til at betale for en beskæring af pilekrattet.

 

 

Dagsorden på bestyrelsesmødet d. 27. maj 2010

 

 

1.       Møde med vejformand

 

2.       Skilte

·         Vi skal have købt et skilt med ”Doggerbanke”

 

3.       Rabatter og hegn

·         Det farlige, udgåede træ i Eskæret

·         Poppeltræerne i rabatten på Gavnøvej

·         Buske og brænde i rabatterne

·         Hæk uden for skel

·         Vedtægtsændring om, at beboerne skal vedligeholde rabatterne ud for deres matrikel

 

4.       Pleje af det fredede område omkring gravhøjen

 

5.       Når broen skal ind

 

6.       Referater på hjemmesiden?

 

7.       Eventuelt

 

 

Referat

 

Inden dette første bestyrelsesmøde har bestyrelsen konstitueret sig som følger:

 

Formand:         Per Borggaard

Sekretær:         Børge Rasmussen

Kasserer:          Thomas Karst

Medlem:          Kirsten Frederiksen
Medlem:          Jan Mogensen

 

Ad. pkt. 1:

Det har vist sig at være vanskeligt at finde en kontaktmand ved kommunen, som har at gøre med 

vedligeholdelse og renovering af vores veje. Vi arbejder ufortrødent videre.

 

Ad. pkt. 2:

Vi kontakter kommunen for at høre, hvor vi kan købe et skilt i samme design som de øvrige skilte med vejnavn.

 

Ad. pkt. 3:

·         Det farlige udgåede træ ved gennemgangen i Eskæret er blevet fjernet.

·         Vi vil træffe aftale med en entreprenør om at fjerne poppeltræerne i rabatten på Gavnøvej.

·         Vi vil sende en henstilling til et par lodsejere om at fjerne buske og brændestak i rabatten ud for deres parcel.

·         En lodsejer, hvis relativt nyplantede hæk står uden for skel vil få en henstilling om at flytte hækken mindst 30 cm ind på egen grund.

·         Bestyrelsen vil arbejde for en tilføjelse til vedtægterne om, at lodsejerne skal vedligeholde rabatterne ud for deres matrikel.

 

Ad. pkt. 4:

Vi vil træffe aftale med en entreprenør om at holde plantevæksten på det fredede område omkring gravhøjen nede.

 

Ad. pkt. 5:

Efter vores vurdering vil de, som hjælper med at tage broen ind, nok hellere hjem til frokost end at stå på stranden og spise pølser efter endt arbejde.

 

Ad pkt. 6:

Fremover vil der blive skrevet et særligt referat til hjemmesiden, hvor der ikke nævnes personfølsomme sager.

 

Eventuelt:

·         Campingpladsens bro er endnu ikke sat ud. Det er fordi Mehlsen er ved at lave en ny bro.

·         Der er en del kørsel med ATV’er og knallerter på cykelstien langs stranden. Er skiltningen med forbud mod motorkørsel ikke tydelig nok?