Ordinær generalforsamling i Grundejerforeningen Emmedsbo
lørdag d. 5. maj 2018 kl. 10:00 i Café Soffe

 

Dagsorden

1.      Valg af dirigent.

2.      Beretning fra bestyrelsen om foreningens virksomhed i det forløbne år.

3.      Meddelelse om datoen for næste års generalforsamling.

4.      Forelæggelse af det reviderede regnskab til godkendelse.

5.      Forslag fra bestyrelsen, derunder fastsættelse af kontingent.

6.      Forslag fra medlemmerne.

7.      Valg af bestyrelse.
På valg er Kirsten og Børge. Kirsten modtager ikke genvalg.

8.      Valg af 2 suppleanter.

9.      Valg af revisor.

10. Valg af revisorsuppleant.

11. Eventuelt

 

Forslag fra medlemmerne eller sager, der af medlemmerne ønskes behandlet på generalforsamlingen, skal skriftligt tilsendes bestyrelsen senest 3 dage før generalforsamlingen.

Referat fra generalforsamlingen

 

1.      Valg af dirigent.

Ingrid Borggaard blev valgt til dirigent. Hun begyndte med at konstatere, at generalforsamlingen var rettidig indkaldt.

2.      Beretning fra bestyrelsen om foreningens virksomhed i det forløbne år.

Formanden, Per Borggaard fremlagde bestyrelsens beretning:

Bestyrelsen har i det forløbne år kun holdt et enkelt fysisk møde, da det ikke har været muligt at samle bestyrelsen, mens resten af sagerne er ordnet via mail og telefon. Der foreligger derfor kun et enkelt referat på hjemmesiden. De forskellige opgaver har været fordelt på bestyrelsens medlemmer, og sagsbehandlerne vil derfor om nødvendigt kunne give uddybende svar på evt. spørgsmål ifm. beretningen.

 

Vi tager fat på beretningen efter den kendte opskrift:

 

 

Vejene.

Vejenes tilstand har, vejret taget i betragtning været tilfredsstillende.

Parkering Forbudt skilte til Eskærvej er bestilt og leveret, men endnu ikke opsat.

 

 

Grenindsamling.

Vi vil fortsat satse på to indsamlinger om året. De næste to grenindsamlinger vil ske i uge 18 og uge 44.
Hvis grenaffaldet ikke ligger i rabatten, men inde på grunden, skal man selv rette henvendelse til Stevnhoved om, hvor affaldet ligger. Det skal ligge således, at det kan nås fra vejen med lastbilens grab.

 

 

Bevoksning og beplantning.

Situationen er desværre nogenlunde uændret, og vi kan kun opfordre alle til at samarbejde med deres omgivelser, for at nå det bedst mulige resultat. Enkelte steder er der meget høje hække, eller beplantning tæt på vejene. Hvis det bliver så galt at renovations - eller redningskøretøjer ikke kan nå frem, skal det anmeldes til kommunen, som er vejmyndighed.

Ifb. grenafhentning skal det huskes, at bunken skal være klart synlig, og kunne nås med grabben fra vejen.

Kommunen har meddelt at Grundejerforeningen nu står for beskæring af bevoksning, på selve gravhøjen, og ikke bare græsslåning af arealet omkring gravhøjen som hidtil.

 

 

 

Broen.

Broen blev taget ind i efteråret og sat ud igen i foråret, og fremmødet var lige netop tilstrækkeligt. Broformand og et par hjælpere blandt grundejerne, har igen gjort et virkelig godt job med forberedelserne, og selve arbejdet forløb fint.

Der er indkøbt en buskrydder, til brug omkring og på adgangsvejene til broen.

Den opbevares og bruges af broformanden, som også sørger for nødvendig vedligeholdelse.

Der er vedtaget et reglement for buskrydderens opbevaring, anvendelse og vedligehold.

Redningsposten ved badebroen har været udsat for hærværk, men er blevet repareret.

 

Drænet i Eskæret.

Drænet er blevet inspiceret og spulet sammen med en række af de tilsluttede dræn.

Det lykkedes i øvrigt i den forbindelse, at skaffe grundejerne en væsentlig rabat.

En enkelt grundejer ud for vejens laveste sted har forbedret sit dræn, og vi håber at det kan forhindre oversvømmelser fremover.

Brøndringene i vejen er visse steder i dårlig stand, men så længe de fungerer efter hensigten, behøves der ikke bruges penge på reparation.
Der er ikke dræn i vejens rabat, og overfladevand må ikke ledes til drænet.
Dræntilledningen fra Eskærvej nr. 7 er tilstoppet. Ejeren er kontaktet og klar over problemet.

 

 

Fritidshusejernes landsforening.

Som besluttet på sidste generalforsamling, har vi skiftet forening til en forening, som hedder Fritidshusejerne/Danske sommerhusudlejere og tegnet arbejdsskadeforsikring og grundejeransvarsforsikring her. Det giver en besparelse på godt kr. 3000 om året.

 

Naboforeningerne.

Vi har i det forløbne år kun hørt fra naboforeningerne, ved at de har hængt os ud i anledning af Fibias fiberprojekt. Årsagen er at jeg talte med Fibia og sagde: ”Det må medlemmerne afgøre, vi lægger det på vores hjemmeside”.

Et lokalt blad Djursbladet ringede så og spurgte til vor holdning i bestyrelsen, og fik samme besked.

Bladet kom så med et indlæg om, at vi var negative, og interviewede i den forbindelse Niels Hougaard, som ikke talte pænt om os. Jeg skrev til Niels Hougaard og fortalte ham, hvad vi havde gjort – nemlig stort set det samme som hans forening, men har naturligvis ikke fået noget svar.

Fibia har vist fået de 400 tilmeldinger, som de krævede for at udlægge fiber i området, fint.

 

Diverse.

Foreningen har fået et CVR nummer, efter krav fra banken.

 

Inddrivelse af kontingent, har krævet advokatassistance, kassereren vil uddybe.

 

Høring vedrørende adresseændring, er modtaget af alle grundejere

3.      Meddelelse om datoen for næste års generalforsamling.

Næste års generalforsamling er d. 4. maj 2019.

 

De næste to grenindsamlinger vil foregå i uge 44 dette efterår og uge 18 næste forår.

Broen tages ind d. 22. september 2018 og sættes ud igen d. 13. april 2019.

4.      Forelæggelse af det reviderede regnskab til godkendelse.

Restancer er inddrevet ved hjælp af inkasso.
Vi overvejer at overgå til PBS

5.      Forslag fra bestyrelsen, derunder fastsættelse af kontingent.

Bestyrelsen foreslår uændret kontingent på 400 kr.

6.      Forslag fra medlemmerne.

Mie og Jan Mogensen foreslog at man ved generalforsamlingen serverer et større traktement med mad, øl og vand for at få en større tilslutning til generalforsamlingen.
Forslaget blev ikke vedtaget med den begrundelse, at et traktement nemt vil komme til at koste, hvad der svarer til halvdelen af den enkeltes kontingent, eller hele kontingentet, hvis der møder to personer op fra en parcel.

Lis & Agner Hølledig spurgte om, hvordan det går med P-forbudsskiltene til Eskærvej.
Skilte og standere er indkøbt og vil blive opstillet d. 3. juni kl. 16.
Hvem ejer vejen mod campingpladsen?
Vejen ejes af campingpladsen, men da ejeren ønsker så lidt færdsel som muligt på vejen, ønsker han ikke at vedligeholde den.
Skal der laves ekstra dræn i Eskæret for at kunne klare den voldsomme nedbør?
Det er op til de enkelte grundejere at vedligeholde og evt. forbedre drænene på deres grunde. Grundejerforeningen står kun for bortledningen af drænvandet fra grundene gennem hovedledningen i selve vejen.
Bevoksningen mod vandet lukker jo efterhånden for udsynet, hvem ejer træerne?
Træerne ejes af campingpladsen.

7.      Valg af bestyrelse.
På valg er Kirsten og Børge. Kirsten modtager ikke genvalg.

Børge blev genvalgt og Niels Mahler Jensen blev valgt som ny i bestyrelsen.

8.      Valg af 2 suppleanter.

Mie Mogensen blev valgt som suppleant.

9.      Valg af revisor.

Kirsten Luxhøj Jensen blev genvalgt.

10. Valg af revisorsuppleant.

Jean Ditlev blev genvalgt som revisorsuppleant

11. Eventuelt

 

 

Ordinær generalforsamling i Grundejerforeningen Emmedsbo
lørdag d. 6. maj 2017 kl. 10:00 i Bønneruphuset

 

Dagsorden

1.      Valg af dirigent.

2.      Beretning fra bestyrelsen om foreningens virksomhed i det forløbne år.

3.      Meddelelse om datoen for næste års generalforsamling.

4.      Forelæggelse af det reviderede regnskab til godkendelse.

5.      Forslag fra bestyrelsen, derunder fastsættelse af kontingent.

6.      Forslag fra medlemmerne.

7.      Valg af bestyrelse.
På valg er Per, Palle og Thomas. Alle tre modtager genvalg.

8.      Valg af 2 suppleanter.

9.      Valg af revisor.

10. Valg af revisorsuppleant.

11. Eventuelt

 

Forslag fra medlemmerne eller sager, der af medlemmerne ønskes behandlet på generalforsamlingen, skal skriftligt tilsendes bestyrelsen senest 3 dage før generalforsamlingen.

 

Referat fra generalforsamlingen

 

1.      Valg af dirigent.
Ingrid Borggaard blev valgt til dirigent. Hun begyndte med at konstatere, at generalforsamlingen var rettidig indkaldt.

2.      Beretning fra bestyrelsen om foreningens virksomhed i det forløbne år.
Bestyrelsen har i det forløbne år kun holdt et enkelt fysisk møde, mens resten af sagerne er ordnet via mail eller pr telefon. Der foreligger derfor kun et enkelt referat på hjemmesiden. De forskellige opgaver har været fordelt på bestyrelsens medlemmer, og sagsbehandlerne vil derfor om nødvendigt kunne give uddybende svar på evt. spørgsmål ifm. beretningen.

Vi tager fat på beretningen efter den kendte opskrift:

Vejene.
Efter at vort samarbejde med kommunen vedr. vedligeholdelse af veje er ophørt, har vi haft Entreprenør - og landbrugsservice fra Ørum til at gøre arbejdet, og det er det ikke blevet ringere af.

Vi har lige haft møde med indehaveren Jan Birch og aftalt, hvordan vi samarbejder fremover.

Han skal på eget initiativ ordne vejene før påske, og derudover når vi rekvirerer ham.

Vi har haft kontakt med campingpladsens ejer vedr. forbedring af vejen fra vort område til pladsen, men ejeren Mehlsen betragter ikke vejen som en fællesvej, vil ikke gøre noget ved den, og ønsker ikke uvedkommende trafik.

Parkering Forbudt skilte til Eskærvej er bestilt, men endnu ikke opsat.

Grenindsamling.
Vi vil fortsat satse på to indsamlinger om året, da det ikke er væsentligt dyrere end en.

Bevoksning og beplantning.
Situationen er desværre nogenlunde uændret, og vi kan kun opfordre alle til at samarbejde med deres omgivelser, for at nå det bedst mulige resultat. Enkelte steder er der meget høje hække, eller beplantning tæt på vejene. Hvis det bliver så galt at renovations - eller redningskøretøjer ikke kan nå frem, skal det anmeldes til kommunen, som er vejmyndighed.

Broen.
Broen blev taget ind i efteråret og sat ud igen i foråret, og fremmødet var tilstrækkeligt. Broformand og et par hjælpere blandt grundejerne, har igen gjort et virkelig godt job med forberedelserne, og selve arbejdet forløb fint.

Bord/bænksæt, som blev sat op sidste år, har det stadig godt.

En af grundejerne har sørget for, at der er etableret en redningspost med stedsangivelse ved broens begyndelse. Tak for det - et supergodt initiativ.

Drænet i Eskæret.
Drænet er blevet inspiceret og fungerer tilfredsstillende, men mange af de tilsluttede private dræn trænger til opmærksomhed.

Brøndringene i vejen er visse steder i dårlig stand, men så længe de fungerer efter hensigten, vil vi ikke bruge penge på reparation.

Fritidshusejernes landsforening.
Foreningen har hævet kontingentet til næsten det dobbelte, og da vi kun bruger foreningen i meget begrænset omfang, bør vi overveje, om vi vil fortsætte vort medlemskab.

Generalforsamlingen besluttede at opsige medlemskabet af foreningen.

Naboforeningerne.
Vi har i det forløbne år ikke haft kontakt med naboforeningerne.

3.      Meddelelse om datoen for næste års generalforsamling.
Næste års generalforsamling er 5. maj 2018.

I samme forbindelse blev det meddelt, at der er grenindsamling i efteråret i uge 44  og uge 18 næste forår.

Broen tages ind d. 23. september 2017 og sættes ud igen d. 7. april 2018.

 

4.     Forelæggelse af det reviderede regnskab til godkendelse.

Thomas Karst var forhindret i at deltage i generalforsamlingen, og i hans sted fremlagde Per Borggaard regnskabet, som blev godkendt af de fremmødte.

5.     Forslag fra bestyrelsen, derunder fastsættelse af kontingent.

Bestyrelsen foreslår uændret kontingent på 400 kr., hvilket blev vedtaget

 

6.     Forslag fra medlemmerne.

Der var ikke indkommet nogen forslag.

7.      Valg af bestyrelse.
På valg er Per, Palle og Thomas.

Alle tre blev genvalgt

8.     Valg af 2 suppleanter.

Per Carlo Jensen blev valgt som første suppleant og Alex Nielsen blev valgt som anden suppleant til bestyrelsen

 

9.     Valg af revisor.

Kirsten Jensen blev genvalgt som revisor.

10.                               Valg af revisorsuppleant.

Jean Ditlev blev genvalgt som revisorsuppleant

11.                               Eventuelt

Naboforeningen har etableret vejbump på Egholmvej, hvilket har sænket farten på vejen betydeligt. Nogle medlemmer foreslog, at vi også laver vejbump på Pappabanke. Vi har tidligere søgt om tilladelse til dette, men har fået afslag. Alex Nielsen vil på bestyrelsens vegne henvende sig til kommunen og høre, om kommunen nu er mere velvilligt stemt.

Til generalforsamlingen var der 20 fremmødte ud over bestyrelsen.

Referent: Børge Rasmussen

 

Ordinær generalforsamling i Grundejerforeningen Emmedsbo
lørdag d. 7. maj 2016 kl. 10:00 i Bønneruphuset

 

Dagsorden

1.      Valg af dirigent.

2.      Beretning fra bestyrelsen om foreningens virksomhed i det forløbne år.

3.      Meddelelse om datoen for næste års generalforsamling.

4.      Forelæggelse af det reviderede regnskab til godkendelse.

5.      Forslag fra bestyrelsen, derunder fastsættelse af kontingent.

6.      Forslag fra medlemmerne.

7.      Valg af bestyrelse.
På valg er Kirsten og Børge.

8.      Valg af 2 suppleanter.

9.      Valg af revisor.

10. Valg af revisorsuppleant.

11. Eventuelt

 

Forslag fra medlemmerne eller sager, der af medlemmerne ønskes behandlet på generalforsamlingen, skal skriftligt tilsendes bestyrelsen senest 3 dage før generalforsamlingen.

Referat fra generalforsamlingen

 

1.      Valg af dirigent.
Ingrid Borggaard blev valgt til dirigent. Hun begyndte med at konstatere, at generalforsamlingen var rettidig indkaldt.

2.      Beretning fra bestyrelsen om foreningens virksomhed i det forløbne år.

Bestyrelsen har i det forløbne år holdt 3 møder. Indholdet fremgår af bestyrelsesreferaterne, som ligger på vor hjemmeside.

 

De forskellige opgaver har været fordelt på bestyrelsens medlemmer, og sagsbehandleren vil derfor om nødvendigt kunne give uddybende svar på evt. spørgsmål ifm. beretningen.

 

Vi tager fat med de kendte punkter:



Vejene

Kommunen skrabede som sædvanligt vejene i foråret 2015 og påstod at have tilført ca. 90 kubikmeter grus. Da det ikke var til at se, hvor den store mængde grus var endt, protesterede vi, og der blev afholdt et møde i området, uden at der fremkom nogen brugbar forklaring på det forsvundne grus, så vi fastholdt vor protest. Efter telefoniske drøftelser med sagsbehandleren meddelte denne pludseligt, at kommunen ønskede at opsige vor aftale vedr. vejenes vedligeholdelse. Det aftaltes samtidig, at kommunen ikke skulle foretage flere ”vedligehold”. Vi fik så en entreprenør til at lukke hullerne i efteråret, og han har også vedligeholdt vejene her i foråret. Det er vejene ikke blevet ringere af.

Vi afventede så kommunens skriftlige opsigelse af vejaftalen. Den kom ikke, men kommunen foreslog pludselig et møde med vejchefen til afklaring af vort mellemværende. Mødet fandt sted i februar, og kommunen fastholdt, at de havde udført det store arbejde med de mange læs grus. Der var enighed om aftalens opsigelse og kommunen lovede, at den ville se på sagen endnu engang.

Stor var vor overraskelse derfor, da kommunen pludselig accepterede et kompromis, som vi havde foreslået skriftligt året før ”til fuld og endelig afgørelse”.

Nu har vi så ca. 38.000 kr. stående på vor konto hos kommunen. Den afvikles iht. Aftale, ved at kommunen betaler vore attesterede regninger for vejvedligeholdelse, indtil kontoen er tømt.

Vi har fået tilladelse til at opsætte Parkering Forbudt skilte på Eskærvej.


Der opkræves stadig 50 kr. til vejvedligeholdelse over ejendomsskatten. Disse penge går ikke blot i kommunens lomme, men bruges til at betale vores nye entreprenør. I og med, at vi på denne generalforsamling har godkendt ophøret af samarbejdet med kommunen, vil der fremover ikke blive opkrævet vejvedligeholdelse over ejendomsskatten.

 

Nogle kører alt for hurtigt på Græsholmvej, og der blev diskuteret muligheden for at opstille chikaner, men vi besluttede foreløbig ikke at arbejde videre med sagen.

 

P-forbudsskiltene vil blive opsat på begge sider af vejen ved indkørslen på Eskærvej.

 

Sommerhusejerne har ret til at køre ud fra området mod øst via Egholmvej forbi campingpladsen. Passagen på denne del af Egholmvej er til tider vanskelig på grund af plantevækst langs siderne og på grund af regnvandskløfter samt en høj midterrabat. Derfor vil vi henvende os til Mehlsen og bede ham vedligeholde sin del af vejen.


Grenindsamling

Opgaven varetages fortsat af vognmand Stenhoved og fungerer rimeligt. Han har husket at fakturere også den glemte faktura fra 2014.

 

Vi vil fortsat satse på to indsamlinger om året, da det ikke er væsentligt dyrere.


Hvis nogen ikke får afhentet grenaffald, skal de henvende sig til et bestyrelsesmedlem, som så vil få Stevnhoved til at komme igen og hente det. Det vil han ikke tage ekstra betaling for, hvis det er ham, som har overset affaldet.

 

 

Bevoksning og beplantning

Vi har i årets løb fulgt udviklingen i generende bevoksning og må desværre konstatere, at situationen er nogenlunde uændret.

 

En grundejers hæk er blevet så bred, at den er til gene for færdslen på Eskærvej.

Vi vil sende ham et brev med opfordring til at klippe hækken.

 

 

Broen

Broen blev taget ind i efteråret og sat ud igen i foråret. Og fremmødet var tilstrækkeligt ikke mindst, fordi der var mødt et par effektive medlemmer fra naboforeningen. Broformand og et par hjælpere blandt grundejerne har igen gjort et virkelig godt job med forberedelserne.

Samtidig med broudlægningen fik vi opsat et bord/bænksæt, som vi håber vil blive benyttet efter hensigten.



Drænet i Eskæret

Drænet er blevet inspiceret, og vi må konstatere, at det trænger til vedligehold udover spuling..

Den øverste brøndring i flere af brøndene er kørt i stykker af den tunge trafik (renovationsafhentning mm.), og de skal repareres snarest. Pengene går fra den særlige hensættelse på 50 000 kr.



Naboforeningerne

Der har i 2015 været afholdt et møde på kommunens initiativ for at drøfte et forslag om et fælles vejlaug for hele området. Kommunen skulle så stå for arbejdet, og betaling opkræves sammen med kommuneskatten. Vi lovede at drøfte det på denne generalforsamling, men stillede intet i udsigt.


Til dette års generalforsamling var mødt Antja Krogh fra Grundejerforeningen Albertinelund, som vi gerne vil have et samarbejde med omkring broen, vejvedligeholdelse, grenafhentning mm.

 

 

Vedtagelser:

Tidspunkt for indtagning af broen er d. 24. september.

Udlægning næste år er d. 8. april 2017.

Formandens beretning blev godkendt med akklamation.

3.      Meddelelse om datoen for næste års generalforsamling.

Næste års generalforsamling er 6. maj 2017.

4.      Forelæggelse af det reviderede regnskab til godkendelse.

Foreningens kasserer, Thomas Karst, gennemgik regnskabet for 2015.

Regnskabet blev godkendt af forsamlingen.

 

5.      Forslag fra bestyrelsen, derunder fastsættelse af kontingent.

Bestyrelsen foreslår et uændret kontingent på 400 kr.


Dette blev vedtaget.

6.      Forslag fra medlemmerne.

 

Strandområdet har efterhånden ændret sig meget og der ligger en del - til

tider ildelugtende - tang - jeg vil foreslå, at stranden harves og renses.


Vi tvivler på, at vi kan få lov til at harve stranden, for det er jo en offentlig strand og ikke ”vores strand”, og desuden vil problemet med tang genopstå, så snart der kommer en ny storm.

Stranden er desuden mere eller mindre forurenet med menneskeskabt affald, og her vil vi opfordre til at deltage i den strandrensningsdag, som borgerforeningen i Bønnerup hvert år arrangerer.

 

 

På vores adresse - Pappabanke 14, har vi problemer med teledækning. Vi

har haft gæster og besøgende med forskellige teleudbydere - og problemet er

generelt. Sidste sommer mødte jeg tilfældigt Børge Rasmussen, luftede

problemet. Jeg kontaktede TDC (det skete der ikke noget ved).

Grundejerforeningen meldte tilbage, at de ikke - umiddelbart - ville gøre

noget.

Den 29.09.2015 var der en avisartikkel, hvorefter Gjerrild Nordstrands

Camping og Gjerrild Nordstrands Grundejerforening med temaet bedre tv- og

mobildækning ved Gjerrild Nordstrand havde inviteret Kommune, teleudbydere

m.fl. til møde.

Jeg ved, at jeg ikke er den eneste med disse problemer, men kunne vi sammen

finde ud af, hvor mange, der har problemer og sammen via Grundejerforeningen

kontakte udbyder og Kommune, eller evt. spørge i Gjerrild Nordstrands

Grundejerforening om problemet er udbedret.

NB jeg vil gøre opmærksom på, at vi endnu ikke har været så meget i

sommerhuset i år, men i påsken var problemet der stadig.

Jeg håber på opbakning da jeg fornemmer, at “presset” skal komme fra en

større gruppe.

 

Kirsten Jensen og Antja Krogh vil spørge, om campingpladsen også har problemer med teledækningen og vil sammen lave en henvendelse til TDC om problemet.



7.      Valg af bestyrelse.

På valg er Kirsten Frederiksen og Børge Rasmussen.

Begge blev genvalgt.


8.      Valg af 2 suppleanter.

Per Carlo Jensen blev valgt som første suppleant og Alex Nielsen blev valgt som anden suppleant til bestyrelsen.



9.      Valg af revisor.

Kirsten Jensen blev genvalgt som revisor.

10. Valg af revisorsuppleant.

Jean Ditlev blev genvalgt som revisorsuppleant.

11. Eventuelt

René Sørensen har sørget for, at ”vores strand” har fået et strandnummer, hvilket er en forudsætning for, at vi også kan få en redningspost fra TrygFonden. Når denne kommer, vil han opsætte den på området ved siden af bord/bænk-sættet.

 

 

Til generalforsamlingen var der 19 fremmødte ud over bestyrelsen.

 

 

Ordinær generalforsamling i Grundejerforeningen Emmedsbo
lørdag d. 2. maj 2015 kl. 10:00 i Bønneruphuset

 

Dagsorden

1.      Valg af dirigent.

2.      Beretning fra bestyrelsen om foreningens virksomhed i det forløbne år.

3.      Meddelelse om datoen for næste års generalforsamling.

4.      Forelæggelse af det reviderede regnskab til godkendelse.

5.      Forslag fra bestyrelsen, derunder fastsættelse af kontingent.

6.      Forslag fra medlemmerne.
Forslag  om at ansøge Tryg-fonden om at opstille en redningskrans.

7.      Valg af bestyrelse.
På valg er Thomas, Per og Henrik. Sidstnævnte er trådt ud af bestyrelsen og ønsker derfor ikke genvalg

8.      Valg af 2 suppleanter.

9.      Valg af revisor.

10. Valg af revisorsuppleant.

11. Eventuelt

 

Forslag fra medlemmerne eller sager, der af medlemmerne ønskes behandlet på generalforsamlingen, skal skriftligt tilsendes bestyrelsen senest 3 dage før generalforsamlingen.

Referat fra generalforsamlingen

 

12. Valg af dirigent.
Ingrid Borggaard blev valgt til dirigent. Hun begyndte med at konstatere, at generalforsamlingen var rettidig indkaldt.

13. Beretning fra bestyrelsen om foreningens virksomhed i det forløbne år.

Vi har i det forløbne år holdt 1 møde og har her behandlet de sædvanlige sager. Dem vil jeg ikke bruge megen tid på, da de jo fremgår af referaterne på vores hjemmeside, men hvis nogen føler, at der mangler noget, håber jeg at I vil spørge. Derudover har vi behandlet løbende sager ved at kommunikere via mail og telefon.

De forskellige opgaver har været fordelt på bestyrelsens medlemmer, og sagsbehandleren vil derfor om nødvendigt kunne give uddybende svar på evt. spørgsmål.

Vi tager fat med de kendte punkter:

Vejene

Kommunen har som sædvanligt skabet vejene og tilført grus.

Vi bad sidste år kommunen om at give vejene en kærlig omgang, således at de holder lidt bedre. Det kan vi se på regnskabet, for der er brugt over kr. 28 000, og saldoen er derfor nede på godt kr. 9 000.

Desværre kan vi ikke se det på vejene, der er som de plejer. Vi har heller ikke den store tro på, at det bliver meget bedre, men drøfter det altså fortsat med kommunen og har bedt om en forklaring på det høje forbrug.

Vedligeholdelse af stien mellem Egholmvej og Eskærvej er ikke kommet i gang trods aftalen med kommunen.

Trappen, som var blevet ødelagt af et køretøj, er blevet repareret, og der er udlagt tre store sten for at forhindre gentagelser.

Et medlem har beklaget sig til kommunen over et stort hul i krydset Egholmvej/Eskærvej og kun fået et meget mangelfuldt svar.

Da det er et tilbagevendende problem med store huller på dette sted, fordi regnvandet fra bakkerne på Egholmvej og Pappabanke skyller forbi her, foreslår et medlem at lede vandet i en ledning under krydset og eventuelt videre til drænledningen i Eskærvej.

Formanden oplyste, at foreningen har en konto hos kommunen til vedligeholdelse af vejene. Den nuværende saldo er efter årets indbetalinger ca. 15 000 kr., hvilket skulle række til et års vedligeholdelse, hvorfor der kun opkræves 50 kr. til denne konto over ejendomsskatten. Hvis saldoen falder for meget, vil opkrævningen stige til 100 kr. årligt.

Et medlem spurgte, om enhver beboer kan rekvirere kommunen til at komme og reparere huller i vejene. Formanden svarede, at det kan vi ikke åbne for, for så vil vores vejkonto hos kommunen hurtigt blive tørlagt. Hvis en beboer mener, at vejene absolut skal repareres, kan han henvende sig til Kirsten Frederiksen, som så vil tage stilling til en eventuel reparation af vejene.

Børge Rasmussen vil bede Lasse Stevnhoved om at læsse et par kubikmeter stabilgrus af på pladsen ved containerne på Græsholmvej og i rabatten på Egholmvej ud for Eskærvej nr. 2. Så kan beboerne hente materiale her, hvis de selv vil udbedre skader i vejene.


Grenindsamling

Opgaven varetages af vognmand Stevnhoved og fungerer rimeligt. Vi regner med at fortsætte med to afhentninger om året, da dette ser ud til at fungere godt.

En grundejer på Brunebanke anbringer stadig sit grenaffald i rabatten på Egholmvej - måske i håb om gratis afhentning.

 

Bevoksning og beplantning

Vi har i årets løb registreret, at generende bevoksning i et ikke uvæsentligt omfang er blevet fjernet. Det er glædeligt, men desværre er der en del tilbage at ønske, og vi appellerer derfor fortsat til de resterende grundejere med generende bevoksning om at få det fjernet.

Asketræerne langs stien fra Eskærvej til broen er fjernet på privat initiativ, det er glædeligt for flere generede grundejere.

Henrik skal have tak for sit initiativ i den sag – men desværre har han valgt at træde ud af bestyrelsen.

Der er stadig problemer med beplantning på Egholmvej, som rager ud over skel. Et medlem mener, at kommunen, som er vejmyndighed, er villig til at foretage beskæring i sådanne tilfælde på ejerens regning.

 

Broen

Broen blev taget ind i efteråret og sat ud igen i foråret. Fremmødet var ikke imponerende, men tilstrækkeligt pga. den nye vogn, som broformanden har fået fremstillet. Det har lettet arbejdet meget, så I kan roligt møde op fremover. Stor tak til broteamet.

Drænet i Eskæret

Drænet har fungeret upåklageligt trods den nedsatte vedligeholdelsesfrekvens.

Drænet vil dog blive inspiceret i år.

 

Der har i vinter og foråret været en stor sø på Eskærvej 16 og 18, så der er åbenbart noget i vejen med drænet. Enten er det fordi, drænrørene inde på matriklerne er stoppede og ikke kan opsamle vandet, eller også er drænledningen ude under vejen stoppet, så vandet ikke kan ledes bort. Dette vil blive afklaret ved den planlagte inspektion.

Naboforeningerne

Vi ved fra Kirsten, som har deltaget i et møde med Albertinelund Lejer- og Ejerforening, hvor foreningens fremtid blev drøftet, at foreningen søges videreført med Rene som formand, men intet er endnu sikkert.

 

Vedtagelser:

Tidspunkt for indtagning af broen er d. 26. september.

Udlægning næste år er d. 9. april 2016.

Formandens beretning blev godkendt med akklamation.

14. Meddelelse om datoen for næste års generalforsamling.

Næste års generalforsamling er 7. maj 2016.

15. Forelæggelse af det reviderede regnskab til godkendelse.

Foreningens kasserer, Thomas Karst, havde meldt afbud. I hans sted gennemgik Børge Rasmussen regnskabet for 2014.

Regnskabet blev godkendt, efter at forsamlingen havde fået en uddybende forklaring til nogle af posterne.

 

16. Forslag fra bestyrelsen, derunder fastsættelse af kontingent.

Bestyrelsen foreslår et uændret kontingent på 400 kr.


Dette blev vedtaget.

17. Forslag fra medlemmerne.

René Sørensen har foreslået foreningen at ansøge Tryg Fonden om opstilling af en redningskrans ved badebroen. Forsamlingen bifaldt forslaget, og René vil nu gå videre med sagen. Samtidig vil ”vores” strand få et officielt strandnummer, som kan oplyses til redningstjenesten i tilfælde af en ulykke.

18. Valg af bestyrelse.

På valg er Per Borggaard, Thomas Karst og Henrik Lüneborg.
Sidstnævnte er trådt ud af bestyrelsen og ønsker derfor ikke genvalg.

Per Borggaard og Thomas Karst blev genvalgt, og Palle Madsen blev valgt som nyt bestyrelsesmedlem.

Bestyrelsen vil snarest konstituere sig – se fordelingen af posterne på hjemmesiden.

19. Valg af 2 suppleanter.

Per Carlo Jensen blev valgt som første suppleant og Alex Nielsen blev valgt som anden suppleant til bestyrelsen.


Et medlem påtalte, at bestyrelsen burde have indkaldt en suppleant til at indtræde i stedet for Henrik Lüneborg. Det har han fuldstændig ret i, og bestyrelsen beklager meget dette.

20. Valg af revisor.

Kirsten Luxhøj blev genvalgt som revisor.

21. Valg af revisorsuppleant.

Jean Ditlev blev genvalgt som revisorsuppleant.

22. Eventuelt


Bestyrelsen bedes rette henvendelse til Mehlsen fra campingpladsen og bede ham vedligeholde sin del af Egholmvej, da grundejerne har ret til at køre denne vej ud af området, men ikke ind.

 

 

Til generalforsamlingen var der 12 fremmødte ud over bestyrelsen.

 

Ordinær generalforsamling i Grundejerforeningen Emmedsbo
lørdag d. 3. maj 2014 kl. 10:00 i Bønneruphuset

 

Dagsorden

1.      Valg af dirigent.

2.      Beretning fra bestyrelsen om foreningens virksomhed i det forløbne år.

3.      Meddelelse om datoen for næste års generalforsamling.

4.      Forelæggelse af det reviderede regnskab til godkendelse.

5.      Forslag fra bestyrelsen, derunder fastsættelse af kontingent.

6.      Forslag fra medlemmerne.

7.      Valg af bestyrelse.
På valg er Kirsten Frederiksen og Børge Rasmussen.

8.      Valg af 2 suppleanter.

9.      Valg af revisor.

10. Valg af revisorsuppleant.

11.    Eventuelt

Forslag fra medlemmerne eller sager, der af medlemmerne ønskes behandlet på generalforsamlingen, skal skriftligt tilsendes bestyrelsen senest 3 dage før generalforsamlingen.


Referat fra generalforsamlingen

 

1.      Valg af dirigent.


Ingrid Borggaard blev valgt til dirigent. Hun begyndte med at konstatere, at generalforsamlingen var rettidig indkaldt.

 

2.      Beretning fra bestyrelsen om foreningens virksomhed i det forløbne år.


Bestyrelsen har igen i det forløbne år holdt 2 møder. Indholdet fremgår af bestyrelsesreferaterne, som ligger på vor hjemmeside.

 

De forskellige opgaver har været fordelt på bestyrelsens medlemmer, og sagsbehandleren vil derfor om nødvendigt kunne give uddybende svar på evt. spørgsmål efter beretningen.

 

Vi tager fat med de kendte punkter:

 

Vejene.

Kommunen har som sædvanligt skrabet vejene, og tilstanden er uændret og ikke imponerende. Sidste år lovede kommunen at undersøge, om vedligeholdelsen kunne forbedres således, at holdbarheden forlænges, men vi har trods rykkere intet hørt.

Opfyldning af huller i stien mellem Engholmvej og Eskærvej, som vi aftalte, at kommunen skulle foretage som en del af vejvedligeholdelsen, er heller ikke sket – vi har rykket og håber det lykkes i år.

Saldoen og forbruget på vejkontoen har vi i år modtaget på forespørgsel. Saldoen er nogenlunde uændret på ca. kr. 30 000 i vort favør, og der er i året brugt ca. kr. xxxx.

Kommunens tilsagn om at give vejene en kærlig omgang, således at de holder lidt bedre, har vi ikke set resultater af, så vor mistro sidste år ser ud til at være velbegrundet.

Henrik, som har erfaring med grusveje, mener dog heller ikke, at det kan blive meget bedre med det terræn, vi har i området.

 

Grenindsamling.

Opgaven varetages af vognmand Stevnhoved og fungerer rimeligt nu igen til en fornuftig pris, hvis han har husket at fakturere det hele?

 

Vi vil fremover satse på to indsamlinger om året, da det ikke ser ud til at blive dyrere..

 

Bevoksning og beplantning.

Vi har i årets løb fulgt udviklingen i generende bevoksning og skriftligt anmodet en række grundejere om at foretage beskæring. Det har i en række tilfælde givet resultat, men der er desværre stadig grundejere, som ignorerer vores høflige anmodning,

Og vi har derfor besluttet at gennemføre en prøvesag, for at se om argumentet med ”at udsigten til hav” holder.

 

Broen.

Broen blev taget ind i efteråret og sat ud igen i foråret. Og fremmødet, især her i foråret var godt. Broformanden og et par hjælpere blandt grundejerne har igen gjort et virkelig godt job med forberedelserne, og den nye vogn til transport af broelementerne er en stor lettelse, så I kan roligt møde op fremover.

Stor tak til broteamet.

 

I den forbindelse vil jeg nævne at Bønnerup Strands Borgerforening i foråret arrangerede strandrensning og opfordrede bl. a. vor grundejerforening til at deltage.

Der var god deltagelse generelt, men desværre kun få fra vor forening – det kan vi ikke være bekendt.

Nå, men der blev samlet en kolossal mængde skidt, og det blev kørt bort på Borgerforeningens foranledning.

Bestyrelsen opfordrer til en bedre deltagelse fra vor forening, næste gang vi får opfordringen.

Desuden kunne det blive aktuelt at vor forening bliver medlem af Borgerforeningen.

 

Drænet i Eskæret.

Drænet har fungeret upåklageligt, trods den nedsatte vedligeholdelsesfrekvens..

 

Naboforeningerne.

Albertinelund lejer- og ejerforening giver stadig ikke livstegn fra sig, og fremtiden er således uafklaret.

 

Vedtagelser:

·        Tidspunkt for indtagning af broen er d. 27. september.

·        Udlægning næste år er d.11. april 2015.

 

Bestyrelsens beretning blev godkendt uden debat.

 

3.      Meddelelse om datoen for næste års generalforsamling.


Næste års generalforsamling er 2. maj 2015.

 

4.      Forelæggelse af det reviderede regnskab til godkendelse.


Foreningens kasserer, Thomas Karst, fremlagde regnskabet, som blev godkendt uden kommentarer. Thomas fortalte, at der har været de sædvanlige problemer med nogle medlemmer, som skulle have flere rykkere før de betalte, og at der stadig er en enkelt restance. Desuden har der været problemer med at få oplyst navn og adresse på nye ejere samt adresser på grundejere, der er flyttet.

 

5.      Forslag fra bestyrelsen, derunder fastsættelse af kontingent.


Bestyrelsen foreslår et uændret kontingent på 400 kr.
Dette blev vedtaget.

 

6.      Forslag fra medlemmerne.

 

Der var ikke indkommet forslag fra medlemmerne.

7.      Valg af bestyrelse.
På valg er Kirsten Frederiksen og Børge Rasmussen.

 

Begge blev genvalgt.

På et kort bestyrelsesmøde i forlængelse af generalforsamlingen konstituerede bestyrelsen sig uændret (se hjemmesiden).

 

8.      Valg af 2 suppleanter.

 

Alex Nielsen og Per Carlo Jensen blev genvalgt som suppleanter til bestyrelsen.

 

9.      Valg af revisor.


Kirsten Luxhøj blev genvalgt som revisor.

10. Valg af revisorsuppleant.


Jean Ditlev blev genvalgt som revisorsuppleant.

11. Eventuelt

Jens Buhr foreslog, at foreningen indkøbte en minesøger, som medlemmerne kunne låne til fx at finde skjulte skelpæle. Forslaget blev ikke bakket op, da man mente, at man sagtens kunne genfinde forsvundne skelpæle ved hjælp af en spade og et målebånd.

 

Jens Buhr meddelte også, at hvis et medlem ønskede at fælde et træ som led i at rydde generende plantevækst, kunne man henvende sig til ham. Bestyrelsen syntes godt om initiativet, men kunne ikke stå inde for, at det skete i foreningens regi på grund af manglende forsikring i tilfælde af uheld i forbindelse med arbejdet.

 

Til slut takkede formanden de 18 fremmødte for deres deltagelse i generalforsamlingen.

 

 

 

Ordinær generalforsamling i Grundejerforeningen Emmedsbo
lørdag d. 4. maj 2013 kl. 10:00 i Bønneruphuset

 

Dagsorden

1.      Valg af dirigent.

2.      Beretning fra bestyrelsen om foreningens virksomhed i det forløbne år.

3.      Meddelelse om datoen for næste års generalforsamling.

4.      Forelæggelse af det reviderede regnskab til godkendelse.

5.      Forslag fra bestyrelsen, derunder fastsættelse af kontingent.

6.      Forslag fra medlemmerne.

7.      Valg af bestyrelse.
På valg er Per Borggaard, Thomas Karst og Henrik Lüneborg.

8.      Valg af 2 suppleanter.

9.      Valg af revisor.

10. Valg af revisorsuppleant.

11. Eventuelt

Referat fra generalforsamlingen

 

1.      Valg af dirigent.
Ingrid Borggaard blev valgt til dirigent. Hun begyndte med at konstatere, at generalforsamlingen var rettidig indkaldt.

2.      Beretning fra bestyrelsen om foreningens virksomhed i det forløbne år.

Bestyrelsen har i det forløbne år holdt 2 møder, og har her behandlet de sædvanlige sager. Dem vil jeg ikke bruge megen tid på, da de jo fremgår af referaterne på vor hjemmeside, men hvis nogen føler at der mangler noget, håber jeg at I vil spørge.

De forskellige opgaver har været fordelt på bestyrelsens medlemmer, og sagsbehandleren vil derfor om nødvendigt kunne give uddybende svar på evt. spørgsmål.

Vi tager fat med de kendte punkter:

Vejene.

Kommunen har som sædvanligt skrabet vejene, og tilstanden er acceptabel uden at imponere. Dog har de her til foråret været mindre hullede end der plejer.

Det bestilte regnskab, har vi i år modtaget telefonisk på forespørgsel. Saldoen er nogenlunde uændret på ca. kr. 30 000 i vor favør, men noget regnskab, som vi har krav på, er det heller ikke blevet til i år.

Vi har bedt kommunen om at give vejene en kærlig omgang, således at de holder lidt bedre. Vi har dog ikke den store tro på, at det bliver meget bedre, men drøfter det altså fortsat med kommunen.

Som noget nyt har vi bedt kommunen om også at vedligeholde stien mellem Egholmvej og Eskærvej, der i perioder har været vandskadet.

Grenindsamling.

Opgaven varetages af vognmand Stenhoved, og fungere rimeligt, men den billigere pris vi oplevede første år er pist væk. Det er blevet markant dyrere, hvilket vi vil drøfte med ham, og derefter overveje, hvad vi skal gøre fremover.

Vi har undersøgt, hvor meget to ganges grenafhentning bliver dyrere. Svaret er, at for samme samlede grenmængde vil det ikke blive dyrere, og vi vil derfor gå tilbage til to ganges indsamling. Næste grenindsamling bliver i slutningen af oktober.

En grundejer på Brunebanke har fundet på at anbringe sit grenaffald i rabatten på Egholmvej - måske i håb om gratis afhentning. Bestyrelsen har besigtiget forholdet og tilskrevet grundejeren med en anmodning om at få affaldet fjernet. I modsat fald vil vi overgive sagen til kommunen, som jo er vejmyndighed for området.

Bevoksning og beplantning.

Vi har i årets løb registreret at generende bevoksning, i et ikke uvæsentligt omfang er blevet fjernet. Det er glædeligt, men desværre er der en del tilbage at ønske, og vi appellerer derfor fortsat til de resterende grundejere med generende bevoksning om at få det fjernet.

I grelle tilfælde vil bestyrelsen forsøge at hjælpe med at finde en løsning, men mulighederne er, som I ved, begrænsede.

Broen.

Broen blev taget ind i efteråret og sat ud igen i foråret. Og fremmødet, især her i foråret, var igen tilstrækkeligt. Broformand op et par hjælpere blandt grundejerne, har gjort et virkelig godt job med forberedelserne, og har bl. a. lavet en ny vogn til transport af broelementerne. Det har lettet arbejdet meget, så I kan roligt møde op fremover. Stor tak til broteamet.

Drænet i Eskæret.

Drænet har fungeret upåklageligt, trods den nedsatte vedligeholdelsesfrekvens..

Naboforeningerne.

Vi har, repræsenteret af Kirsten, deltaget i et møde med Albertinelund lejer- og ejerforening, hvor foreningens fremtid blev drøftet. Formand Steen René er trådt tilbage sammen med bestyrelsen, og der er valgt en midlertidig bestyrelse der skal komme med forslag til foreningens fortsatte beståen eller nedlæggelse. Situationen er ret kaotisk, og vi blev ikke meget klogere på mødet.

Generalforsamlingen diskuterede en evt. sammenlægning af Albertinelund og vores grundejerforening, og med vores vedtægter, så der er obligatorisk medlemskab. Dette vil dog kræve en ændring af deklarationen for Albertinelunds udstykning, hvilket nok ikke kan lade sig gøre.

 

Vedtagelser:

·        Tidspunkt for indtagning af bro er d. 28. september.

·        Udlægning næste år er d.12. april 2014.

Formandens beretning blev godkendt med akklamation.

3.      Meddelelse om datoen for næste års generalforsamling.

Næste år afholdes generalforsamlingen d. 3. maj

4.      Forelæggelse af det reviderede regnskab til godkendelse.

Foreningens kasserer, Thomas Karst, havde meldt afbud, i hans sted gennemgik Børge Rasmussen regnskabet for 2012.

5.      Forslag fra bestyrelsen, derunder fastsættelse af kontingent.

Bestyrelsen foreslår et uændret kontingent på 400 kr.
Dette blev vedtaget.

6.      Forslag fra medlemmerne.

Et medlem af foreningen ville bede generalforsamlingen pålægge bestyrelsen at gribe ind over for et medlem, som har generende plantevækst på sin grund. Han har foretaget en underskriftindsamling blandt 13 naboer, som også følte sig generet af plantevæksten og afleveret denne til den pågældende grundejer. Nu har henvendelsen imidlertid fået grundejeren til at rydde planterne, hvorfor medlemmet trækker sit forslag til dagsordenen tilbage.

Generalforsamlingen fandt, at det var en god måde at løse problemet med generende plantevækst på og opfordrer andre, der er i samme situation til også at lave en fælles henvendelse til grundejere, som vægrer sig ved at holde deres plantevækst nede.

7.      Valg af bestyrelse.
På valg er Per Borggaard, Thomas Karst og Henrik Lüneborg.

Alle tre blev genvalgt, og på et efterfølgende bestyrelsesmøde besluttede bestyrelsen at konstituere sig uændret. (se hjemmesiden)

8.      Valg af 2 suppleanter.

Alex Nielsen og Per Carlo Jensen blev genvalgt som suppleanter til bestyrelsen.

9.      Valg af revisor.

Kirsten Luxhøj blev genvalgt som revisor.

10. Valg af revisorsuppleant.

Jean Ditlev blev valgt som ny revisorsuppleant.

11. Eventuelt

En del af trinene på trappen ned til stranden er beskadiget. En af grundejerne har set et par drenge køre ned ad trappen med en ATV og har også set de samme drenge gøre rundt på stranden og i vores område med stor fart. Vi mener at vide, hvem drengene er, og vi vil henvende os til deres forældre og bede dem udbedre de skader, som er forvoldt på trappen, samt få drengene til at udvise større hensyn med deres kørsel.

 

 

Ordinær generalforsamling i Grundejerforeningen Emmedsbo
lørdag d. 12. maj 2012 kl. 10:00 i Bønneruphuset

 

Dagsorden

1.       Valg af dirigent.

2.       Beretning fra bestyrelsen om foreningens virksomhed i det forløbne år.

3.       Meddelelse om datoen for næste års generalforsamling.

4.       Forelæggelse af det reviderede regnskab til godkendelse.

5.       Drænet i Eskæret.

6.       Forslag fra bestyrelsen, derunder fastsættelse af kontingent.

7.       Forslag fra medlemmerne.

8.       Valg af bestyrelse.
På valg er Kirsten Frederiksen og Børge Rasmussen. Begge er villige til genvalg.

9.       Valg af 2 suppleanter.

10.   Valg af revisor.

11.   Valg af revisorsuppleant.

12.   Eventuelt

Referat

ad pkt. 1:

Formanden bød velkommen til de fremmødte, hvorefter Ingrid Borggaard blev valgt som dirigent.

 

Hun konstaterede, at generalforsamlingen var rettidigt indkaldt, hvorefter hun gav ordet til formanden, Per Borggaard, som fremlagde følgende beretning på bestyrelsens vegne:

 

ad pkt. 2:

 

Bestyrelsen har i det forløbne år holdt 3 møder, og har her for det meste behandlet de sædvanlige sager. Dem vil jeg ikke bruge megen tid på, så hvis nogen føler at der mangler noget, håber jeg at I vil spørge.

 

De forskellige opgaver har været fordelt på bestyrelsens medlemmer, og sagsbehandleren vil derfor om nødvendigt kunne give uddybende svar på evt. spørgsmål.

 

Vi tager fat med de kendte punkter:

 

Skiltning.

”Indkørsel forbudt” skiltene fra nord til Pappabanke og Doggerbanke er vist strengt taget ikke i overensstemmelse med vejmyndighedens ønsker, men vi har besluttet at lade dem stå indtil evt. påtale, idet for megen trafik op ad bakkerne er hård ved vejen.

 

Vejene

Kommunen har som sædvanligt skrabet vejene, og tilstanden er acceptabel uden at imponere.

Det bestilte regnskab har vi i år modtaget i form af en mail med saldo. Den er på godt kr. 30 000 i vort favør, men noget regnskab, som vi har krav på, er det ikke blevet til.

Vi har bedt kommunen om at give de første meter af Græsholmvej en kærlig omgang, da der her plejer at være store huller.

Vi må erkende at vejene ikke er anlagt efter nugældende anbefalinger, ligesom vejenes optimale profil heller ikke opretholdes. Det drøfter vi fortsat med kommunen, og håber på en bedring

Rabatten langs Græsholmvej og på hjørnet af Gavnøvej mod den nye udstykning bliver fremover holdt nede, af Brd. Thomsen Nimtofte, med en specialmaskine. Denne kan også klare det grønne område omkring gravhøjen.

Der er pt. en dialog med en grundejer om et par træer på grænsen til gravhøjen, mhp.  bedre havudsigten for et par bagved boende grundejere

 

Grenindsamling

Opgaven varetages af vognmand Stenhoved og fungerer efter visse indkørings-vanskeligheder rimeligt, og så er det markant billigere.

Da vi kun har grenindsamling en gang om året i slutningen af april, er det meget uhensigtsmæssigt og uskønt at anbringe store bunker grene ud til vejen længe før de afhentes.

Det indebærer i øvrigt en alvorlig brandfare i tørre perioder, og skal også derfor undgås.

I øvrigt er vi ved at undersøge, hvor meget to ganges grenafhentning bliver dyrere.

 

Bevoksning og beplantning

Vi har, som I ved, i årets løb registreret generende bevoksning vha. udsendte spørgeskemaer. Ca. halvdelen af grundejerne har deltaget, og det ser også ud som om, at det allerede har haft en vis virkning, idet der er beskåret meget mere i år, end vi har set de tidligere år.

Det er glædeligt, og det er vort håb, at registreringen fortsat kan bruges, når I drøfter problemerne med rette vedkommende. Desværre vil der jo nok være enkelte, som ikke er imødekommende, og i de tilfælde ser vi gerne en tilbagemelding til bestyrelsen, således at vi kan opretholde en oversigt over resterende generende bevoksning.

I grelle tilfælde har kommunen lovet at assistere i overtalelsesbestræbelserne, ved udstedelses af et påbud.

Hjælper det ikke kan foreningen, som vi blev enige om det gå rettens vej, men det håber og tror vi ikke bliver nødvendigt.

Nogle af Grundejerforeningens medlemmer har tilbudt at hjælpe med træfældning, hvis ejermanden ikke selv er i stand til at klare opgaven. Det er meget positivt, men vi skal lige have klaret et evt. forsikringsspørgsmål, inden vi går i gang.

 

Broen

Broen blev taget ind i efteråret og sat ud igen i foråret. Og fremmødet, især her i foråret, var ikke dårligt ift. hvad vi er vant til.

 

Drænet.

Drænet bliver ikke renset i år, med mindre der opstår problemer. Vi vil nemlig gerne se om det er nødvendigt at gøre det hvert år, da det er en ikke helt ringe omkostning, Vi har desuden erfaret at mange kommuner ikke anbefaler for hyppig rensning, da det slider mærkbart på rørsystemet.

 

Naboforeningerne.

Vi har endnu ikke haft det årlige møde med naboforeningerne, men forventer en snarlig indkaldelse

 

 

Debat af de enkelte punkter i beretningen

 

ad vejene:

Vejene høvles ca. 3 gange af Norddjurs kommune.

 

ad grenindsamling:

Tilslutning til afhentning af grene en gang årligt. Den enkelte ejer opfordres til at lægge grene til afhentning på egen grund og ikke lang tid forud for afhentning.

 

ad bevoksning og beplantning:

Bestyrelsen har modtaget mange markeringer på udsendte kort vedr. plantevækst, der generer ved skygge eller for udsigt til havet. Den enkelte ejer skal forsøge at løse problemet ved en god nabosnak. Kan det ikke lade sig gøre, vil en henvendelse til bestyrelsen resultere i en besigtigelse af problemet. Er problemet relevant iflg. vedtægterne vil bestyrelsen gå videre med sagen.

Generalforsamlingen ønsker, at bestræbelserne på at holde beplantningen nede, så flest muligt får havudsigt, skal videreføres, idet kun en enkelt grundejer var imod.

 

ad broen:

Broen tages ind 22. september kl. 10:00, hvor bestyrelsen forventer fornøden frivillig deltagelse. Der vil som sædvanlig være tilpas med øl og vand til de hjælpende hænder.

 

ad drænet:

Efter faglig rådgivning vil drænet i fremtiden først blive spulet, når det viser sig nødvendigt.

 

ad naboforeningerne:

På det årlige møde med naboforeningerne er hovedemnerne normalt vand, vejvedligeholdelse og problemer omkring beplantning.

 

 

ad pkt. 3:

Næste års generalforsamling bliver d. 4. maj kl. 10 i Bønneruphuset.

 

ad pkt. 4:

Regnskabet, som for 2011 viste et overskud på 7.536 kr., blev fremlagt af kassereren og vedtaget uden kommentarer.

ad pkt. 5:

Næste års kontingent blev vedtaget uændret til 400 kr.

 

ad pkt. 6:

Forslag fra medlemmer. Ingen.

ad pkt. 7:

Kirsten Frederiksen og Børge Rasmussen blev genvalgt til bestyrelsen.

 

ad pkt. 8:

Alex Nielsen og Per Carlo Jensen blev genvalgt som suppleanter til bestyrelsen.

 

ad pkt. 9:

Kirsten Luxhøj Jensen blev genvalgt som revisor.

 

ad pkt. 10:

Vagn Knudsen blev genvalgt som revisorsuppleant.

 

Eventuelt:

Opfordring til, at man husker at oplyse sin emailadresse og husker at meddele, hvis der er ændringer.

 En drøftelse af, at man i sommerhusområdet tager hensyn til hinanden f. eks. ved ikke for høj afspilning af radio, tilpas langsom kørsel, plæneklipning i de anførte tidsrum og ikke mindst fleksibilitet omkring generende beplantning, så man fortsat vil glæde sig til at komme i sommerhus i Grundejerforeningen Emmedsbo.

 

Referent: Henrik Lüneborg

 

 

Efter generalforsamlingen har bestyrelsen konstitueret sig som følger:

 

Formand:            Per Borggaard

Sekretær:            Børge Rasmussen

Kasserer:             Thomas Karst

Medlem:             Kirsten Frederiksen

Medlem:             Henrik Lüneborg

 

 

 

 

 

 

Generalforsamling 2011 i Grundejerforeningen Emmedsbo
lørdag d. 7. maj kl. 10:00 i Bønneruphuset

 

Dagsorden

1.       Valg af dirigent.

2.       Beretning fra bestyrelsen om foreningens virksomhed i det forløbne år.

3.       Meddelelse om datoen for næste års generalforsamling.

4.       Forelæggelse af det reviderede regnskab til godkendelse.

5.       Forslag fra bestyrelsen, derunder fastsættelse af kontingent.

6.       Forslag fra medlemmerne.

7.       Valg af bestyrelse.
På valg er Thomas Karst, Per Morten Borggaard og Jan Mogensen.
Thomas og Per er villige til genvalg, mens Jan ikke genopstiller.

8.       Valg af 2 suppleanter.

9.       Valg af revisor.

10.   Valg af revisorsuppleant.

11.   Eventuelt

 

Referat

 

ad pkt. 1:

Formanden bød velkommen til de 18 fremmødte, hvorefter Kirsten Frederiksen blev valgt som dirigent.

 

Hun konstaterede, at generalforsamlingen var rettidigt indkaldt, hvorefter hun gav ordet til formanden, Per Borggaard, som fremlagde følgende beretning på bestyrelsens vegne:

 

ad pkt. 2:

Bestyrelsen har i det forløbne år holdt 3 møder, og har her for det meste behandlet de sædvanlige sager. Dem vil jeg ikke bruge megen tid på, så hvis nogen føler at der mangler noget, håber jeg, at der spørges ”ind til det” som det jo hedder på nudansk.

 

De forskellige opgaver har været fordelt på bestyrelsens medlemmer, og sagsbehandleren vil derfor om nødvendigt kunne give uddybende svar på evt. spørgsmål.

 

Vi tager fat med de kendte punkter:

 

Skiltning.

Kommunen har som oplyst på sidste generalforsamling påtaget sig opgaven, og vi har ikke i det forløbne år hørt noget derfra.

 

Vejene

Kommunen har som sædvanligt skrabet vejene, og tilstanden er acceptabel uden at imponere.

Det bestilte regnskab har vi trods flere løfter ikke modtaget, men vi har fået en kontoudskrift fra vor naboforening, som viser at saldoen pr. 22.01.10 var på kr. -32.707.

Det kan imidlertid ikke passe idet saldoen primo 2009 var på kr. - 33.842, men på vort sidst modtagne regnskab var saldoen primo 2008 på kr. +19.672.

Der er altså rod i regnskabet, og det må være grunden til, at vi ikke modtager det som flere gange lovet.

Rabatten langs Græsholmvej og på hjørnet af Gavnøvej mod den nye udstykning er blevet renset og træstubbene fræset, således at det fremover skulle kunne vedligeholdes ( slås ) med en specialmaskine. Denne skulle også kunne klare det grønne område omkring gravhøjen.

I forbindelse med kloakeringen af udstykningen bag vort område, blev en stor del af Pappabanke gravet op og reetableret. Det blev gjort godt og den reetablerede del af vejen er klart bedre end tidligere. Det ses bl.a. af at den kraftige stigning i den nordlige ende har holdt til vinterens strabadser, det er glædeligt.

 

Grenindsamling

Opgaven er overgivet til en privat vognmand, og vi håber det kommer til at fungere samt bliver billigere.

 

Bevoksning og beplantning

Manglende beskæring og alt for store træer er stadig et problem, og vi må fra bestyrelsens side stærkt opfordre til, at alle efterlever de tinglyste bestemmelser samt tager hensyn til ”bagboer”.

I årets løb har der været en sag om et generende træ, hvor kommunen efter klage fra grundejer og grundejerforening har udstedt påbud og efterfølgende har ejeren af ejendommen med det generende træ fået træet fjernet.

Forløbet giver anledning til en vis optimisme, hvad angår generende bevoksning, og bestyrelsen vil

overveje at gennemføre en prøvesag, hvis der dukker et nyt oplagt tilfælde op.

Et par grundejere på Doggerbanke har plantet hæk for tæt på vejen, og har fået en henstilling fra grundejerforeningen om at få forholdet bragt i orden. 

 

Broen

Broen blev taget ind i efteråret og sat ud igen i foråret. Men fremmødet, især her i foråret, var for at sige det direkte, luset. Det kan medlemmerne sgu ikke være bekendt - det er ellers hyggeligt at være med, så mød op. Alternativet vil være en kontingentforhøjelse på ca. kr. 100.

Men det sølle fremmøde er ikke vort eneste problem – lige så slemt er det, at vi mister vor mangeårige broformand - Jan Mogensen – som ikke ønsker at fortsætte i bestyrelsen og heller ikke som broformand, så der skal findes en ny, hvis den nuværende ordning skal fortsætte.

 

Drænet.

Rensning er bestilt hos Midtdjurs Kloakservice -  om det er udført ved jeg ikke. Jeg føler her trang til at sige, at foreningen indtil nu har været solidarisk mht. såvel vedligehold som reparation af drænet, og at man kunne ønske sig en tilsvarende solidaritet mht. broen.

 

Naboforeningerne.

Børge Rasmussen og Per Borggaard deltog sidste måned i et møde med naboforeningerne Albertinelund- og Bønnerup Strand Grundejerforeninger, hvor erfaringer udveksledes om de fleste af de tidligere nævnte punkter.

Problemerne er ret ens, men det kunne dog konstateres at Bønnerup strand har en bedre kontakt til kommunens vejafdeling end vi har, omend vi kommunikerer med de samme personer! Vi tog deres rådgivning til efterretning.

Herudover kunne Albertinelund oplyse at, der hos dem er tinglyst en bestemmelse om at træer ikke må være over 2 meter høje, det kan vi godt misunde dem.

Desuden nævnte Albertinelund at de har problemer med tryk og sand på vand fra Albertinelund Camping.

Mødet var nyttigt og det vil blive gentaget en gang om året fremover.

 

Beretningen blev derefter sat til debat:

 

ad vejene

En generel opfordring til at overholde hastighedsgrænsen på 30 km/t.

Vi har ingen anden løsning på støvplagen end lav hastighed.

 

ad grenindsamling

De fremmødte medlemmer fandt, at det er en god ordning, men den foregik måske for sent i år, da der kan være ynglende fugle inde i nogle af grenbunkerne. Næste år vil den foregå i sidste uge af april.

 

ad bevoksning og beplantning

Henrik Lyneborg orienterede om sagsforløbet omkring et træ på en nabogrund, der tog hans havudsigt.

I sådanne sager har grundejerforeningens bestyrelse og bygningsmyndigheden påtaleret. Grundejerforeningen fandt, at træet var til ”væsentlig gene” for hans havudsigt, og at det derfor skulle fjernes eller beskæres kraftigt. Da denne påtale ikke førte til noget, gik Lyneborg til bygningsmyndigheden (kommunen), der kom til samme resultat, men modparten havde åbenbart mere respekt for en påtale fra kommunen end fra grundejerforeningen, hvilket resulterede i, at træet nu er fjernet. Hvis dette ikke havde givet det ønskede resultat, var sagen endt med en fogedsag, som Lyneborg efter alt at dømme ville have vundet.

 

 ad broen

Kommentarer fra medlemmerne:

den blev måske sat for tidligt ud – mange havde ikke taget deres sommerhus i brug i denne sæson.

tidspunktet kl. 10 er bedre end kl. 9

sæt en farvestrålende seddel i skabene med tidspunktet for broens udsætning.

 

Vi besluttede på baggrund af kommentarerne, at broen næste år skal sættes ud lørdag d. 14. april kl. 10

 

Jens Buhr indvilligede i at blive ny broformand. Udstyret bliver opbevaret hos Thomas Karst, og Jan vil som afgående broformand sætte Jens ind i hvilke opgaver, der følger med jobbet.

 

Børge vil snarest sende datoerne for broens indtagning og udsætning til formanden for Grundejerforeningen Albertinelund med en opfordring til denne forenings medlemmer om at hjælpe til.

 

ad pkt. 3:

 

Næste års generalforsamling afholdes lørdag d. 12 maj kl. 10 i Bønneruphuset

 

ad pkt. 4:

 

Børge fremlagde det reviderede regnskab. Han konstaterede, at 61 % af kontingentet går til fælles anliggender så som dræn, badebro, rabatter, grønt område og grenafhentning, 24 % går til administration (incl. forsikring og medlemskab af foreningen af fritidshusejere), mens de sidste 15 % går til generalforsamling og bestyrelsesmøder. Regnskabet blev godkendt.

 

Kirsten Jensen vil tale med Thomas Karst om en smartere måde at udsende girokortene på.

 

ad pkt. 5:

 

Bestyrelsen skønner, at udgifterne i 2011 vil være af samme størrelsesorden som i 2010, hvorfor den foreslår et uændret kontingent på 400 kr. næste år. Dette blev også vedtaget.

 

ad pkt. 6:

 

Thomas Karst og Per Borggaard blev genvalgt til bestyrelsen, og som nyt medlem blev Henrik Lyneborg valgt.

 

ad pkt. 7:

 

Som suppleanter blev valgt: Alex Nielsen og Per Carlo Jensen

 

ad pkt.8:

 

Kirsten Luxhøj Jensen blev genvalgt som revisor.

 

ad pkt. 9:

 

Vagn Knudsen blev genvalgt som revisorsuppleant.

 

Eventuelt:

 

Der var et ønske om, at der på hjemmesiden blev lagt en liste med medlemmernes hjemmeadresser. Dette ønske kan nok ikke efterkommes, da det sandsynligvis vil være i strid med registerloven.

 

Per Borggaards sluttede generalforsamlingen med at rette en tak til det afgående bestyrelsesmedlem, Jan Mogensen, for hans virke i bestyrelsen og for hans store arbejde som broformand. Samtidig overrakte han ham en lille erkendtlighed i form at tre flasker vin.

 

 

Efter generalforsamlingen afholdt den nye bestyrelse et kort møde, hvor den konstituerede sig som følger:

 

Formand:            Per Borggaard

Sekretær:            Børge Rasmussen

Kasserer:             Thomas Karst

Medlem:             Kirsten Frederiksen

Medlem:             Henrik Lyneborg

 

 

Referent:  Børge Rasmussen

 

Ps.

10. maj:

 

Per Borggaard har netop talt med Henrik Andersen fra vejafdelingen, som efter at have talt med bogholderiet oplyser, at godt 30.000 kr. er opgivet som saldo er i vor favør! Det passer nogenlunde med vore vurderinger. Henrik har derudover igen bedt bogholderiet om at sende os det lovede regnskab.